Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
KLASA IV; ROK SZKOLNY 2014/2015
Cele wychowawcze:
• zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia oraz z systemem oceniania w szkole
• przypomnienie zasad bezpiecznego przebywania na terenie szkoły i poza nią
• wyrabianie odpowiedzialności za powierzone obowiązki
• wzmacnianie więzi w zespole klasowym
• rozwijanie zdolności sprawnej pracy w grupie oraz rozwiązywania konfliktów
• przygotowanie do aktywnego uczestniczenia w życiu społecznym i rodzinnym
• pobudzanie wrażliwości na potrzeby i los innych ludzi
• kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania w miejscach publicznych
• podejmowanie prób samooceny i oceny innych
• przeciwdziałanie agresji wśród uczniów
• rozwijanie świadomości na temat środków uzależniających
• formowanie postaw wolnych od nałogów
• rozwijanie zdolności świadomego dokonywania wyboru
• kształtowanie odpowiednich nawyków zdrowotnych i higienicznych oraz właściwego korzystania z mass mediów
• formowanie właściwego stosunku do tradycji i ojczyzny
• upowszechnianie wiedzy na temat Europy i Unii Europejskiej
• wdrażanie do współodpowiedzialności za środowisko naturalne
Sposoby realizacji celów wychowawczych:
a) różne formy i metody pracy na zajęciach z wychowawcą (np.: praca indywidualna, praca grupowa, relacjonowanie, dyskusja klasowa, „burza mózgów”, drama, prace plastyczne) – dostosowanie do uczniów i tematyki zajęć
b) pouczenia i rozmowy wychowawcze w razie problemów wychowawczych
c) współpraca z rodzicami w aspekcie wychowywania uczniów
d) spotkania klasy z policjantem i pielęgniarką
e) udział klasy w szkolnych wycieczkach, akcjach, apelach oraz innych imprezach
f) reprezentowanie szkoły w konkursach i zawodach sportowych
g) wspólne dbanie o wygląd klasy i o teren szkoły
Tematyka zajęć z wychowawcą:
Wrzesień
1) Klasa czwarta – nowy etap w szkolnej przygodzie.
2) Demokracja w naszej klasie.
3) Bezpieczeństwo w szkole, w drodze do szkoły i poza szkołą.
4) Nasze szkolne prawa i obowiązki.
Październik
1) Jacy jesteśmy? Co lubimy?
2) W jakich barwach widzimy naszą szkołę?
3) Czy warto się uczyć?
4) Kultura osobista na co dzień.
5) Pamiętajmy o zmarłych.
Listopad
1) Co zdarzyło się 11.11.1918 roku?
2) Jakie tradycje warto pielęgnować?
3) Sąd nad mass mediami.
4) Jakie niebezpieczeństwa czają się w internecie?
Grudzień
1) Chaos czy porządek? Czy warto żyć według planu?
2) Jak przygotowujemy się i spędzamy Święta Bożego Narodzenia?
Styczeń
1) Jak prawidłowo komunikować się z innymi?
2) Kompromis – sztuka rozwiązywania konfliktów.
3) Agresją nie zwalczysz agresji.
4) Podsumowanie pracy w pierwszym semestrze. Bezpieczne ferie zimowe.
Luty
1) Istota koleżeństwa i przyjaźni.
2) Każdy z nas jest inny.
Marzec
1) Używki – mity i prawdy, wpływ na organizm ludzki.
2) Czy potrafię być asertywnym?
3) Higiena osobista i właściwe odżywianie warunkiem zdrowia.
4) Jak przygotowujemy się i spędzamy Święta Wielkanocne?
Kwiecień ...