Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program zajęć wyrównawczych
z języka angielskiego
dla uczniów klas czwartych szkoły podstawowej
Autor programu i prowadzący zajęcia:
Monika Kawka
OPIS PROGRAMU:
Poniższy program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został opracowany na podstawie PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO dla II etapu edukacyjnego ( szkoła podstawowa klasy 4-6), który jest zgodny z nową podstawą programową (wydawnictwo Macmillan Polska). Adresatem programu są uczniowie klas czwartych, którzy w związku z licznymi dysfunkcjami posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z powyższym nie są oni w stanie przyswoić podstawowych zagadnień zawartych w podstawie programowej. Trudności uczniów mogą wynikać z niepełnosprawności sensorycznej, intelektualnej, ograniczeń zdrowotnych i środowiskowych. Ze względu na powyższe cechy konieczne jest dostosowanie materiałów i metod pracy do możliwości, potrzeb
i zainteresowań uczniów posiadających orzeczenie.
Program zakłada realizację 1 godziny tygodniowo przez cały rok szkolny.
CELE OGÓLNE PROGRAMU
uzupełnienie wiadomości z zakresu klas 1-3 oraz klasy 4 szkoły podstawowej,
rozwijanie poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe,
rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego,
wdrażanie do świadomego korzystania z różnych źródeł informacji,
stosowanie metod aktywizujących,
przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka angielskiego w sytuacjach codziennych,
CELE SZCZEGÓŁOWE
doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
bogacenie słownictwa i doskonalenie struktur gramatycznych oraz wykorzystanie ich w różnych formach wypowiedzi,
kształtowanie umiejętności poprawnej pisowni i wymowy,
wsparcie rozwoju ucznia, aby mógł on używać języka angielskiego w codziennych sytuacjach,
kształtowanie współpracy w parach i grupach,
rozwijanie sprawności mówienia i słuchania,
wykształcenie samodzielności poprzez naukę korzystania z materiałów źródłowych,
FORMY, TECHNIKI, METODY PRACY, SPOSOBY DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH:
Metody:
Metoda audiolingwalna
Metoda komunikacyjna
Metoda audiowizualna
Techniki:
Gry i zabawy językowe
Piosenki, rymowanki
Techniki dramowe
Techniki multimedialne
Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych:
omawianie zadań o mniejszym stopniu trudności, więcej czasu na opanowanie określonych słów i zwrotów,
w fazie prezentacji leksyki wolniejsze tempo wypowiadanych słów i zwrotów, nowe wyrazy powinny być objaśniane za pomocą polskiego odpowiednika,
w zapamiętywaniu pisowni należy stosować wyobrażanie wyrazu, literowanie, pisanie palcem na ławce, pisanie ze zróżnicowaniem kolorystycznym liter,
przy odczytywaniu tekstu przez nauczyciela uczeń powinien korzystać z podręcznika,
w nauczaniu gramatyki stosowanie algorytmów w postaci graficznej (wykresów, tabeli, rysunków),
wydłużenie czasu wypowiedzi ustnej i prac pisemnych,
liberalna ocena poprawności ortograficznej i graficznej pisma,
ocenianie za wiedzę i wysiłek włożony w opanowanie języka, zwiększony nacisk na wypowiedzi ustne
Formy pracy: praca indywidualna, grupowa, w parach
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
Utrwalenie podstawowego słownictwa, zwrotów i zagadnień gramatycznych,
Zdobycie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych wypowiedzi ustnych,
Poprawne wypowiadanie podstawowych wyrazów,
Poprawne czytanie krótkich tekstów,
Podstawowa znajomość kultury ...