Dodaj publikację
Autor
marra
Data publikacji
2014-12-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
99

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program przeznaczony jest dla uczniów klas czwartych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Zakłada on indywidualizację nauczania, czyli dostosowanie metod i form pracy do poziomu uczniów z dysfunkcjami.
 Pobierz (docx, 24,2 KB)

Podgląd treści

Program zajęć wyrównawczych

z języka angielskiego

dla uczniów klas czwartych szkoły podstawowej

Autor programu i prowadzący zajęcia:

Monika Kawka

OPIS PROGRAMU:

Poniższy program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został opracowany na podstawie PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO dla II etapu edukacyjnego ( szkoła podstawowa klasy 4-6), który jest zgodny z nową podstawą programową (wydawnictwo Macmillan Polska). Adresatem programu są uczniowie klas czwartych, którzy w związku z licznymi dysfunkcjami posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z powyższym nie są oni w stanie przyswoić podstawowych zagadnień zawartych w podstawie programowej. Trudności uczniów mogą wynikać z niepełnosprawności sensorycznej, intelektualnej, ograniczeń zdrowotnych i środowiskowych. Ze względu na powyższe cechy konieczne jest dostosowanie materiałów i metod pracy do możliwości, potrzeb

i zainteresowań uczniów posiadających orzeczenie.

Program zakłada realizację 1 godziny tygodniowo przez cały rok szkolny.

 CELE OGÓLNE PROGRAMU

uzupełnienie wiadomości z zakresu klas 1-3 oraz klasy 4 szkoły podstawowej,

rozwijanie poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe,

rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego,

wdrażanie do świadomego korzystania z różnych źródeł informacji,

stosowanie metod aktywizujących,

przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka angielskiego w sytuacjach codziennych,

CELE SZCZEGÓŁOWE

doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,

bogacenie słownictwa i doskonalenie struktur gramatycznych oraz wykorzystanie ich w różnych formach wypowiedzi,

kształtowanie umiejętności poprawnej pisowni i wymowy,

wsparcie rozwoju ucznia, aby mógł on używać języka angielskiego w codziennych sytuacjach,

kształtowanie współpracy w parach i grupach,

rozwijanie sprawności mówienia i słuchania,

wykształcenie samodzielności poprzez naukę korzystania z materiałów źródłowych,

FORMY, TECHNIKI, METODY PRACY, SPOSOBY DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH:

Metody:

Metoda audiolingwalna

Metoda komunikacyjna

Metoda audiowizualna

Techniki:

Gry i zabawy językowe

Piosenki, rymowanki

Techniki dramowe

Techniki multimedialne

Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych:

omawianie zadań o mniejszym stopniu trudności, więcej czasu na opanowanie określonych słów i zwrotów,

w fazie prezentacji leksyki wolniejsze tempo wypowiadanych słów i zwrotów, nowe wyrazy powinny być objaśniane za pomocą polskiego odpowiednika,

w zapamiętywaniu pisowni należy stosować wyobrażanie wyrazu, literowanie, pisanie palcem na ławce, pisanie ze zróżnicowaniem kolorystycznym liter,

przy odczytywaniu tekstu przez nauczyciela uczeń powinien korzystać z podręcznika,

w nauczaniu gramatyki stosowanie algorytmów w postaci graficznej (wykresów, tabeli, rysunków),

wydłużenie czasu wypowiedzi ustnej i prac pisemnych,

liberalna ocena poprawności ortograficznej i graficznej pisma,

ocenianie za wiedzę i wysiłek włożony w opanowanie języka, zwiększony nacisk na wypowiedzi ustne

Formy pracy: praca indywidualna, grupowa, w parach

 PRZEWIDYWANE EFEKTY:

Utrwalenie podstawowego słownictwa, zwrotów i zagadnień gramatycznych,

Zdobycie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych wypowiedzi ustnych,

Poprawne wypowiadanie podstawowych wyrazów,

Poprawne czytanie krótkich tekstów,

Podstawowa znajomość kultury ...