Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz z przebiegu konkursu
„Dnia języków obcych”
dla uczniów gimnazjum
w klasach I – III
język niemiecki
rok szkolny 2012/13
4.06.2013 r.
Uczestnicy: uczniowie gimnazjum Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum ; klasy: Ia, Ib,Ic, IIa, IIb, IIc, IIIa, IIIb.
Data: 4.06.2013 r., czas trwania: 4 godziny lekcyjne.
Osoba odpowiedzialna: J. Kaźmierczak
Przygotowanie: J. Kaźmierczak,
Cele:
- motywowanie uczniów i zachęcanie do nauki języka niemieckiego,
- uczenie się języka metodą dramy -przedstawienie teatralne,
- znajomość słownictwa, które tematycznie obejmuje artykuły gospodarstwa domowego,
- umiejętność zapisywania odgadniętych słów,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz rywalizowanie między poszczególnymi grupami,
- umiejętność współpracy w klasie, podział obowiązków, wykonywanie zadań.
Formy pracy:
- praca w grupach 2 - 3 osobowych,
-praca zespołowa klasowa,
- indywidualna prezenatacja utworu.
Plan zajęć konkursowych:
Uczniowie z klas Ic i Ib zaprezentują przedstawienie teatralne pt. „Rotkäppchen” – „Czerwony Kapturek”. Przedstawienie odbędzie się w świetlicy szkolnej i zostanie odegrane dwa razy.
Na pierwszej godzinie dla klas: Ia, Ib, Ic, IIa.
Na następnej dla uczniów z klas: IIb,IIc, IIIa, IIIb.
Po przedstawieniu wybrani reprezentanci klas wezmą udział w konkurencji – „Puzzlowa zgadywanka”. Grający próbują rozpoznać, co znajduje się na wyświetlonym jednym fragmencie obrazka. Drużyny będą miały do odgadnięcia 10 nazw. Grający otrzymują 1 punkt za prawidłowe odgadnięcie i zapisanie wyrazu wraz z rodzajnikiem. Wygrywa drużyna, która zapisze najwięcej prawidłowych wyrazów.
Po obejrzeniu wszystkich fragmentów grający oraz widownia zobaczą całe fotografie z zapisanymi nazwami wyrazów.
Lista wyrazów wybranych do tej konkurencji znajduje się w załączniku nr 2.
W trzeciej kokurencji uczniowie będą mieli za zadanie stworzenie plakatu, składającego się z charakterystycznej berlińskiej budowli oraz zestawień wyrazowych. Tworzenie tła jest inwencją twórczą uczniów, dlatego wymagane jest wcześniejsze przygotowanie przyborów do rysowania/malowania. Wyrazy, które zostaną naklejone na plakacie, będą to tworzone pary wyrazów z czterdziestu złożeń, które obejmują następującą tematykę: sport, technikę, architekturę, historię, literaturę, politykę, nazwy geograficzne, świat mody. Uczniowie będą pracować w klasach pod opieką nauczyciela. Za każde prawidłowe zestawienie pary wyrazów, klasa otrzyma 1 pkt.
Lista nazw dwuczłonowych stanowi załącznik nr 3
Prezentacja utworu. W tej konkurecji będą brali udział chętni uczniowie, którzy chcą zaprezentować dowolny utwór w języku obcym.
Załącznik nr 2
Dzień Języków Obcych 2013
die Spülmaschine – zmywarka
der Fön – suszarka do włosów
die Waschmaschine – pralka
der Mixer – mikser
der Fernseher – telewizor
der Staubsauger – odkurzacz
der Toaster – toster
der Backofen – piekarnik
das Radio – radio
der Drucker – drukarka
der Kühlschrank – lodówka
die Mikrowelle – mikrofala
der Laptop – laptop
die Bohrmaschine – wiertarka
der CD-Plattenspieler – odtwarzacz płyt CD ...