Dodaj publikację
Autor
Joanna Kaźmierczak
Data publikacji
2014-12-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zawiera opis przeprowadzonych konkurencji i rozwiązania podczas Dnia Języków Obcych.
 Pobierz (docx, 15,6 KB)

Podgląd treści

Scenariusz z przebiegu konkursu

„Dnia języków obcych”

dla uczniów gimnazjum

w klasach I – III

język niemiecki

rok szkolny 2012/13

4.06.2013 r.

Uczestnicy: uczniowie gimnazjum Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum ; klasy: Ia, Ib,Ic, IIa, IIb, IIc, IIIa, IIIb.

Data: 4.06.2013 r., czas trwania: 4 godziny lekcyjne.

Osoba odpowiedzialna: J. Kaźmierczak

Przygotowanie: J. Kaźmierczak,

Cele:

- motywowanie uczniów i zachęcanie do nauki języka niemieckiego,

- uczenie się języka metodą dramy -przedstawienie teatralne,

- znajomość słownictwa, które tematycznie obejmuje artykuły gospodarstwa domowego,

- umiejętność zapisywania odgadniętych słów,

- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz rywalizowanie między poszczególnymi grupami,

- umiejętność współpracy w klasie, podział obowiązków, wykonywanie zadań.

Formy pracy:

- praca w grupach 2 - 3 osobowych,

-praca zespołowa klasowa,

- indywidualna prezenatacja utworu.

Plan zajęć konkursowych:

Uczniowie z klas Ic i Ib zaprezentują przedstawienie teatralne pt. „Rotkäppchen” – „Czerwony Kapturek”. Przedstawienie odbędzie się w świetlicy szkolnej i zostanie odegrane dwa razy.

Na pierwszej godzinie dla klas: Ia, Ib, Ic, IIa.

Na następnej dla uczniów z klas: IIb,IIc, IIIa, IIIb.

Po przedstawieniu wybrani reprezentanci klas wezmą udział w konkurencji – „Puzzlowa zgadywanka”. Grający próbują rozpoznać, co znajduje się na wyświetlonym jednym fragmencie obrazka. Drużyny będą miały do odgadnięcia 10 nazw. Grający otrzymują 1 punkt za prawidłowe odgadnięcie i zapisanie wyrazu wraz z rodzajnikiem. Wygrywa drużyna, która zapisze najwięcej prawidłowych wyrazów.

Po obejrzeniu wszystkich fragmentów grający oraz widownia zobaczą całe fotografie z zapisanymi nazwami wyrazów.

Lista wyrazów wybranych do tej konkurencji znajduje się w załączniku nr 2.

W trzeciej kokurencji uczniowie będą mieli za zadanie stworzenie plakatu, składającego się z charakterystycznej berlińskiej budowli oraz zestawień wyrazowych. Tworzenie tła jest inwencją twórczą uczniów, dlatego wymagane jest wcześniejsze przygotowanie przyborów do rysowania/malowania. Wyrazy, które zostaną naklejone na plakacie, będą to tworzone pary wyrazów z czterdziestu złożeń, które obejmują następującą tematykę: sport, technikę, architekturę, historię, literaturę, politykę, nazwy geograficzne, świat mody. Uczniowie będą pracować w klasach pod opieką nauczyciela. Za każde prawidłowe zestawienie pary wyrazów, klasa otrzyma 1 pkt.

Lista nazw dwuczłonowych stanowi załącznik nr 3

Prezentacja utworu. W tej konkurecji będą brali udział chętni uczniowie, którzy chcą zaprezentować dowolny utwór w języku obcym.

Załącznik nr 2

Dzień Języków Obcych 2013

die Spülmaschine – zmywarka

der Fön – suszarka do włosów

die Waschmaschine – pralka

der Mixer – mikser

der Fernseher – telewizor

der Staubsauger – odkurzacz

der Toaster – toster

der Backofen – piekarnik

das Radio – radio

der Drucker – drukarka

der Kühlschrank – lodówka

die Mikrowelle – mikrofala

der Laptop – laptop

die Bohrmaschine – wiertarka

der CD-Plattenspieler – odtwarzacz płyt CD ...