Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJDLA UCZNIÓW KLASY I
Temat dnia: Czarodziejski pies. Wprowadzenie litery małej„p” i wielkiej „P”.
Cel główny :
wprowadzenie litery „p”, „P” (na podstawie wyrazów pies)
Cele operacyjne lekcji:
UCZEŃ:
wie jak wyglądają litery: „p” i „P”, potrafi je odnaleźć wśród innych liter,
starannie i kształtnie pisze litery „p”, „P” i wyrazy z nimi,
doskonali umiejętność czytania wyrazów z poznaną literą,
wysłuchać wiersza i powtórzyć kolejne ruchy,
zastosować pojęcie głoska, litera, sylaba,
głoskować wyraz "pies",
odpowiedzieć na pytania,
samodzielnie wykonać ćwiczenia z karty pracy,
aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych,
Metody: Asymilacji wiedzy (pogadanka, praca z książką), samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacyjne: uczenie się przez przeżywanie (ćwiczenia dramowe), ćwiczenia praktyczne.
Formy pracy: praca indywidualna, praca zbiorowa, praca grupowa
Pomoce dydaktyczne: Treść wiersza J. Brzechwy "Czarodziejski pies", przedmioty na P, w tym pies, model litery P wykonany z drutu dla każdego dziecka, karty pracy.
Struktura zajęć:
I. Część wstępna zajęć ( ok. 10 min)1. Czynności organizacyjne.
2. Powitanie w kole. Każdy po kolei składa koledze królewski ukłon i wypowiada zdanie: "Cieszę się, że Was widzę." 3. Zabawa integracyjna w dokończenie wypowiedzi: "Każdy pies może być...". II. Część właściwa zajęć. ( ok. 30 min)1. Przedstawienie celu zajęć. Przedstawienie przez dzieci przyniesionych przedmiotów na literę P.
2. Odszukanie przedmiotów na głoskę P w klasie - Wprowadzenie psa, przywitanie z psem, dzieci wskazują psa i jego części ciała na głoskę P (pysk, pazury)
3. Wysłuchanie wiersza J. Brzechwy "Pies". 4. Analiza wiersza.5. Ćwiczenie ruchowe:Ilustrowanie przez dzieci ruchem wysłuchanego wiersza. Dzieci słuchają i pokazują za prowadzącą. 6 . Ćwiczenie ruchowo - słuchowo - wzrokowe:a) Analiza i synteza słuchowo- wzrokowa wyrazu podstawowego. Liczenie głosek/ sylab w wyrazie podstawowym- (pies). Nauczyciel pokazuje znak graficzny litery "p" i "P" .b) Przyjrzyjcie się uważnie literze. - Do czego jest podobna litera p? - dzieci wskazują że do pyska psa c) Nauczycielka pokazuje następnie sposób zapisu litery p
d) Dzieci kreślą demonstrowaną literę - w powietrzu, - palcem na stoliku
- dłonią po literze "p" wykonaną z drutu - piszą litery w kartach pracy- związanych z wyrazem pies (głoskowanie wyrazu pies, dzielenie na sylaby, pisanie po śladzie, odwzorowanie, odszukanie litery p w różnych wyrazach)e) Praca plastyczna - wykonanie portretu czarodziejskiego psa.
III. Cześć końcowa: (5 min)
1.Podsumowanie zajęć,- porządkowanie sali po zajęciach, wykonanie galerii prac
2. Ewaluacja.
- podsumowanie pracy na zajęciach, ocenienie prac,
- zadanie domowe, nauka wybranego fragmentu wiersza na pamięć.
3. Pożegnanie grupy.