Dodaj publikację
Autor
Marta Augustowska
Data publikacji
2015-01-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla klasy 4. Temat "What's the time? - podawanie godziny".
 Pobierz (docx, 14,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Klasa: 4

Data: X

Nauczyciel prowadzący: X

Temat: What’s the time? – pytanie o godzinę.

Czas: 45 minut.

Cele ogólne:

Kształtowanie umiejętności odczytywania godzin.

Doskonalenie umiejętności czytania, słuchania i mówienia.

Cele szczegółowe:

przypomina sobie liczebniki,

podaje godzinę np.: It’s seven o’clock; It’s half past eight,

współdziała w grupie,

wykonuje polecenia podczas słuchania i śpiewa piosenkę.

Metody: audiowizualna, audiolingwalna, komunikacyjna, reagowania całym ciałem.

Formy pracy: praca zbiorowa, indywidualna, w grupach.

Materiały: zegary, podręcznik i ćwiczenia ‘Steps in English 1’, tablica multimedialna, oprogramowanie do podręcznika, karty z cyframi, pocięte paski papieru z godzinami, gra interaktywna, płyta CD z piosenką.

Fazy lekcji:

Wstęp:

Powitanie uczniów.

Sprawdzenie obecności.

Rozgrzewka językowa: piosenka. Uczniowie wstają, podczas śpiewania wykonują czynności:

clap your hands ( klaszcz )

nod your head (skiń głową)

stamp your feet ( tupnij )

say ‘ha ha’ ( powiedz ‘ha ha’ )

Wprowadzenie nowej struktury It’s half past… i przypomnienie sposobu podawania pełnej godziny (podręcznik str.24, ćw.1). Prezentacja godzin na zegarze.

Rozwinięcie:

Nauczyciel podaje godziny. Uczniowie układają właściwie wskazówki na małych zegarach.

Uczniowie słuchają nagrania i dorysowują wskazówki na zegarach (podręcznik str.24, ćw. 2).

Nauczyciel dzieli klasę na dwie drużyny. Uczniowie siadają na dywanie. Nauczyciel układa „zegar” na podłodze. Dwóch uczniów losuje karteczkę z godziną. Jeden uczeń wskazuje na „zegarze” godzinę, a drugi minuty.

Podsumowanie:

Gra interaktywna- uczniowie dopasowują zegary do zapisanych godzin.

Uczniowie rozwiązują zadanie pisemne (ćwiczenia str. 20, ćw. 1, 2). W przypadku braku czasu na lekcji, ćwiczenia są zadane do domu jako praca domowa.

Ewaluacja lekcji.

Zakończenie – pożegnanie uczniów.