Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: 4
Data: X
Nauczyciel prowadzący: X
Temat: What’s the time? – pytanie o godzinę.
Czas: 45 minut.
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności odczytywania godzin.
Doskonalenie umiejętności czytania, słuchania i mówienia.
Cele szczegółowe:
przypomina sobie liczebniki,
podaje godzinę np.: It’s seven o’clock; It’s half past eight,
współdziała w grupie,
wykonuje polecenia podczas słuchania i śpiewa piosenkę.
Metody: audiowizualna, audiolingwalna, komunikacyjna, reagowania całym ciałem.
Formy pracy: praca zbiorowa, indywidualna, w grupach.
Materiały: zegary, podręcznik i ćwiczenia ‘Steps in English 1’, tablica multimedialna, oprogramowanie do podręcznika, karty z cyframi, pocięte paski papieru z godzinami, gra interaktywna, płyta CD z piosenką.
Fazy lekcji:
Wstęp:
Powitanie uczniów.
Sprawdzenie obecności.
Rozgrzewka językowa: piosenka. Uczniowie wstają, podczas śpiewania wykonują czynności:
clap your hands ( klaszcz )
nod your head (skiń głową)
stamp your feet ( tupnij )
say ‘ha ha’ ( powiedz ‘ha ha’ )
Wprowadzenie nowej struktury It’s half past… i przypomnienie sposobu podawania pełnej godziny (podręcznik str.24, ćw.1). Prezentacja godzin na zegarze.
Rozwinięcie:
Nauczyciel podaje godziny. Uczniowie układają właściwie wskazówki na małych zegarach.
Uczniowie słuchają nagrania i dorysowują wskazówki na zegarach (podręcznik str.24, ćw. 2).
Nauczyciel dzieli klasę na dwie drużyny. Uczniowie siadają na dywanie. Nauczyciel układa „zegar” na podłodze. Dwóch uczniów losuje karteczkę z godziną. Jeden uczeń wskazuje na „zegarze” godzinę, a drugi minuty.
Podsumowanie:
Gra interaktywna- uczniowie dopasowują zegary do zapisanych godzin.
Uczniowie rozwiązują zadanie pisemne (ćwiczenia str. 20, ćw. 1, 2). W przypadku braku czasu na lekcji, ćwiczenia są zadane do domu jako praca domowa.
Ewaluacja lekcji.
Zakończenie – pożegnanie uczniów.