Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
NA ANGIELSKIM SIĘ NIE NUDZĘ
METODY I FORMY PRACY W NAUCZANIU
JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1.
INNOWACJA METODYCZNA
Opracowała: Marta Augustowska
WSTĘP
Inspiracją do opracowania innowacji „Na angielskim się nie nudzę. Metody i formy pracy w nauczaniu języka angielskiego w klasie 1.” stała się dla mnie obserwacja zachowań dzieci podczas zajęć języka angielskiego. Początek edukacji szkolnej jest dla dziecka nowym etapem w życiu. Dzieci zaczynają nawiązywać kontakty z rówieśnikami i nauczycielami. W szkole chcą nadal bawić się i grać, ale pojawia się również fascynacja „uczeniem się”.
Dzieci w wieku 6-7 lat uczą się najlepiej poprzez ćwiczenia wykorzystujące wszystkie zmysły. Otaczający ich świat jest dla nich bardzo ważny, poznają go przez dotyk i wzrok. Proces uczenia się jest nieświadomy. Dzieci nie mają wpływu na to czego się uczą, ale są nastawione pozytywnie i akceptują formę uczenia się. Ważne jest to, że dzieci w tym wieku są uczniami holistycznymi i uczą się najwięcej, kiedy proces zapamiętywania jest zawarty w grach i zabawach. Takie ćwiczenia odgrywają ważną rolę w rozwoju poznawczym, społecznym i emocjonalnym dziecka. Ważną role w rozwoju umysłowym dziecka stanowi pamięć, która jest mechaniczna. Dziecko w wieku 6-7 lat potrafi zapamiętać i nauczyć się wielu rzeczy jeśli nowe wiadomości przemycane są w grach i zabawach. Problemy z przyswajaniem wiedzy pojawiają się wtedy, kiedy uczenie się nie jest związane z zabawą.
Innowacja kładzie nacisk na nauczanie języka angielskiego poprzez wprowadzanie na lekcjach różnorodnych gier i zabaw, historyjek oraz piosenek. Takie ćwiczenia ułatwiają zapamiętywanie wyrazów, jak również doskonalą wymowę. Jednym z głównych celów programu jest wykształcenie akceptacji i tolerancji dla innych narodów i kultur. Uczniowie zostaną zapoznani ze zwyczajami i kulturą innych krajów poprzez lekcje nawiązujące do angielskich i amerykańskich świąt. Zadania zawarte w innowacji wzbudzą i umocnią motywację do nauki języka obcego. Ponadto realizacja programu ma pomóc wzbogacić bierne i czynne słownictwo u uczniów, jak również podnieść ich kompetencje językowe w zakresie sprawności mówienia i słuchania.
ADRESACI PROGRAMU
Adresatami programu są uczniowie klas 1. Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Jankowicach. Wykonawcą jak również osobą odpowiedzialną za innowację jest Marta Augustowska, nauczyciel języka angielskiego.
ROZMIAR PRZESTRZENNY
Miejscem realizacji innowacji będzie Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Jankowicach.
ROZMIAR CZASOWY
Termin realizacji innowacji: rok szkolny 2014/2015.
CELE
➢ Zapewnienie kontaktu z językiem w formie zabawowej, stymulujące stopniowo proste wypowiedzi ustne.
➢ Rozbudzanie indywidualnych zdolności twórczych dzieci.
➢ Kształtowanie samodzielności, a także umiejętności współdziałania w grupie, parach, zespołach.
➢ Wyzwalanie chęci nabywania coraz większej wiedzy poprzez stworzenie ...