Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Skrzypiec
Data publikacji
2015-01-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego - nauczyciel przedszkola.
 Pobierz (doc, 88,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Katarzyna Skrzypiec
Placówka oświatowa: Przedszkole Miejskie nr 63 im. Janusza Korczaka w Bytomiu
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (data rozpoczęcia: 01.09.2011r)
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Dyrektor placówki oświatowej:

Cel podstawowy podejmowanego stażu: Uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Cele szczegółowe:
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, w szczególności:

umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach,
umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych wychowanków, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
umiejętności zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;
umiejętności posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania
stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późn.zm.)

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. Nr 97/2006 poz. 674 z późn.zm.)

|Lp. |Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach |
| |Działania i zadania nauczyciela |Forma/metoda realizacji |Dowody realizacji, dokumentacja|Termin |
| | | | |realizacji |
|1. |Współpraca z opiekunem stażu. |Ustalenie i omówienie zasad współpracy, |Kontrakt o wzajemnej współpracy|IX 2011 |
| | |Przygotowanie planu rozwoju zawodowego, |między nauczycielem | |
| | |Ustalenie terminów spotkań, |a opiekunem | |
| | | | | |
| | | |Scenariusze zajęć | |
| | |Udział w zajęciach opiekuna stażu i innych nauczycieli. | | |
| | | | | |
| | | |Arkusze obserwacji | |
| | |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie | |przez cały okres stażu |
| | |scenariuszy zajęć, analiza. | | |
| | | |Notatki nauczyciela | |
| | |Określenie mocnych i słabych stron własnej pracy. | | |
|2. | Aktywny udział w pracach organów placówki |Udział w zebraniach Rady Pedagogicznej | |przez cały okres stażu |
| | | | | |
| | |Współpraca z gronem pedagogicznym - prowadzenie zajęć koleżeńskich, |scenariusze zajęć | |
| | |uczestnictwo w zajęciach innych nauczycieli | | |
| | | | | |
| | |Przygotowanie uroczystości przedszkolnych |scenariusze uroczystości, | |
| | | |zdjęcia | |
|3. |Analiza literatury fachowej |Gromadzenie, studiowanie czasopism i literatury związanej z wychowaniem |Spis czasopism |przez cały okres stażu |
| | |przedszkolnym |i literatury | |
| | | | | |
| | |Lektura prasy pedagogicznej poznawanie najnowszych opracowań dotyczących |notatki własne | |
| | |pracy z dziećmi przedszkolnymi | | |
| | | | | |
| | |Studiowanie literatury pomocnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, | | |
| | |opracowaniu materiałów szkoleniowych itp. | | |
| | | | | |
|4 ...