Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PÓŁROCZNA OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY I
ROK SZKOLNY .......................
................................................................................................................
IMIONA I NAZWISKO UCZNIA
I UMIEJĘTNOŚCI POLONISTYCZNE
Mówienie i słuchanie:
a) wypowiada się: wyrazami, krótkimi zdaniami, pełnymi powiązanymi zdaniami;
b) słucha: uważnie, niezbyt uważnie, czasami rozprasza się.
2. Czytanie głośne:
a) technika czytania: głoskuje, czyta sylabami, wyrazami, płynnie zdaniami;
b) błędy przy czytaniu: opuszcza, dodaje, przestawia litery.
Czytanie ze zrozumieniem tekstów i prostych poleceń:
a) w pełni rozumie czytany głośno tekst;
b) ma trudności w rozumieniu czytanego głośno tekstu;
c) nie rozumie czytanego tekstu.
Pisanie:
a) technika pisania:
* prawidłowo pisze kształty liter i właściwie je łączy;
* zniekształca niektóre litery i ich połączenia;
* utrzymuje pismo w liniaturze;
* czasami myli linie;
b) przepisywanie tekstów:
* przepisuje poprawnie teksty drukowane i pisane;
* popełnia błędy przy przepisywaniu tekstów pisanych i drukowanych;
* ma problemy z przepisywaniem tekstów drukowanych.
c) pisanie z pamięci:
* bezbłędnie pisze wyrazy i krótkie zdania;
* popełnia drobne błędy;
* radzi sobie tylko z krótkimi wyrazami;
* popełnia liczne błędy;
* nie radzi sobie z pisaniem z pamięci.
II UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNO – PRZYRODNICZE
Posiada bogatą wiedzę o otaczającym środowisku przyrodniczym i chętnie prezentuje ją na forum klasy.
Posiada ogólną wiedzę o otaczającym środowisku przyrodniczym, sporadycznie ją prezentuje.
Posiada ubogą wiedzę o otaczającym środowisku przyrodniczym, nie prezentuje jej.
III UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE
1. Rachunek pamięciowy:
a) liczy biegle w zakresie 10; czasami odwołuje się do konkretów;
b) liczy na konkretach;
c) nawet w oparciu o konkrety, ma problemy z obliczeniami.
Dodawanie i odejmowanie:
a) rozumie i poprawnie wykonuje działania;
b) słabo rozumie te działania; często myli się w obliczeniach.
Zadania tekstowe:
a) rozumie zależności w zadaniach tekstowych i samodzielnie je rozwiązuje;
b) potrafi rozwiązać zadanie tekstowe z pomocą;
c) ma trudności ze zrozumieniem zadań i z zapisaniem do nich działania.
IV UMIEJETNOŚCI ARTYSTYCZNE I SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA
Prace plastyczno – techniczne wykonuje: starannie, mało starannie, zgodnie z tematem, zawsze doprowadza je do końca, niekiedy ich nie kończy, niekiedy nie wykonuje prac.
Śpiewa: bardzo chętnie/ niechętnie indywidualnie i zespołowo; chętnie/ niechętnie uczy się tekstów na pamięć.
Zajęcia ruchowe: zawsze bierze chętnie udział w zajęciach ruchowych; niekiedy nie bierze udziału w zajęciach ruchowych (brak stroju), aktywnie/niechętnie uczestniczy w zajęciach na basenie.
V PRACE DOMOWE
Odrabia systematycznie i starannie.
Zdarzają się pojedyncze braki w przygotowaniu do zajęć, nie przykłada się do zadań domowych.
Często nie odrabia prac domowych.
VI ZACHOWANIE
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
WSKAZÓWKI DO DALSZEJ PRACY
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
RELIGIA ....................................
...........................................................
Podpis nauczyciela