Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program zajęć wyrównawczych dla kalsy 1g
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przewidziane są dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przejawiających się trudnościami w nauce szkolnej. Źródła tych potrzeb to:
fragmentaryczne zaburzenia rozwojowe;
deficyty rozwojowe;
nieporadność rodziców;
nieobecności w szkole spowodowane chorobami.
Program ten realizowany będzie w czasie zajęć dydaktycznych wyrównawczych w klasie pierwszej. Na zajęcia przewidziano 1 godzinę tygodniowo. Edukację polonistyczną prowadzi się na przemian z edukacją matematyczną.
CELE OGÓLNE:
eliminacja niepowodzeń szkolnych;
wyrównywanie deficytów edukacyjnych spowodowanych wadami lub zaniedbaniami;
wyrównywanie istniejących braków;
stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka w miarę jego indywidualnych możliwości.
EDUKACJA POLONISTYCZNA (cele szczegółowe):
Mówienie i słuchanie – Uczeń:
wypowiada się komunikatywnie i poprawnie;
opowiada treść pojedynczych obrazków, układa i opowiada historyjki obrazkowe;
uważnie słucha i wykonuje proste polecenia.
Czytanie – Uczeń:
rozpoznaje i odczytuje litery alfabetu;
dokonuje syntezy i analizy wyrazów, wyróżnia w nich głoski, litery, sylaby;
czyta wyrazy1, 2i wielosylabowe, oraz krótkie zdania i teksty;
rozumie czytane teksty.
Pisanie – Uczeń:
pisze po śladzie, odwzorowuje szlaczki;
prawidłowo pisze poznane litery;
przepisuje wyrazy i krótkie teksty z tablicy.
Stosowanie wiedzy i umiejętności – Uczeń:
zna zasady gramatyki i ortografii (wielka litera na początku zdania, w nazwach miast,rzek, imionach, nazwiskach) oraz stosuje je w praktyce.
EDUKACJA MATEMATYCZNA (cele szczegółowe):
Orientacja w przestrzeni – Uczeń:
określa położenie przedmiotów względem obserwatora i innych przedmiotów;
wyznacza kierunki w przestrzeni: na lewo, na prawo, do przodu, do tyłu, w górę, w dół;
ocenia odległość między obiektami: daleko – blisko, bliżej – dalej;
poprawnie używa zwrotów: za , pod, nad,do, w, z , na zewnątrz, wewnątrz, obok.
Zbiory – Uczeń:
klasyfikuje przedmioty wg wyróżnionej cechy
przelicza elementy zbiorów;
porównuje liczebność zbiorów.
Liczby- Uczeń:
zapisuje liczby za pomocą cyfry;
rozkłada liczby na składniki;
porównuje liczby;
porządkuje liczby w określone ciągi malejące lub rosnące;
dodaje i odejmuje liczby;
zapisuje działania za pomocą znaków matematycznych;
rozwiązuje proste zadania tekstowe.
Figury geometryczne – Uczeń:
dostrzega kształty różnych figur geometrycznych w otoczeniu;
rysuje figury
tworzy kształty z różnych figur poprzez: rozcinanie, zginanie, układanie jednych figur z drugich
rysuje i mierzy odcinki w zakresie 10cm.
Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego ucznia. Indywidualizacja polega na stałym obserwowaniu przebiegu i efektów pracy każdego ucznia, stopniowaniu trudności zadań, systematyczności i indywidualnych możliwości ucznia. Układy ćwiczeń, zadań o różnym stopniu trudności poprzedzone są krótką i jasną instrukcją. W czasie zajęć nauczyciel stosuje pozytywne wzmacnianie uczniów, co ma na celu podniesienie samooceny ucznia oraz zachęca do dalszej pracy na zajęciach. Podczas zajęć wykorzystywane będą różnorodne ...