Dodaj publikację
Autor
Angelika Rutkowska
Data publikacji
2015-02-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
614

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć wyrównawczych dla klasy 1.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści


Program zajęć wyrównawczych dla kalsy 1g

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przewidziane są dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przejawiających się trudnościami w nauce szkolnej. Źródła tych potrzeb to:
fragmentaryczne zaburzenia rozwojowe;
deficyty rozwojowe;
nieporadność rodziców;
nieobecności w szkole spowodowane chorobami.

Program ten realizowany będzie w czasie zajęć dydaktycznych wyrównawczych w klasie pierwszej. Na zajęcia przewidziano 1 godzinę tygodniowo. Edukację polonistyczną prowadzi się na przemian z edukacją matematyczną.

CELE OGÓLNE:

eliminacja niepowodzeń szkolnych;
wyrównywanie deficytów edukacyjnych spowodowanych wadami lub zaniedbaniami;
wyrównywanie istniejących braków;
stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka w miarę jego indywidualnych możliwości.

EDUKACJA POLONISTYCZNA (cele szczegółowe):

Mówienie i słuchanie – Uczeń:
wypowiada się komunikatywnie i poprawnie;
opowiada treść pojedynczych obrazków, układa i opowiada historyjki obrazkowe;
uważnie słucha i wykonuje proste polecenia.
Czytanie – Uczeń:
rozpoznaje i odczytuje litery alfabetu;
dokonuje syntezy i analizy wyrazów, wyróżnia w nich głoski, litery, sylaby;
czyta wyrazy1, 2i wielosylabowe, oraz krótkie zdania i teksty;
rozumie czytane teksty.
Pisanie – Uczeń:
pisze po śladzie, odwzorowuje szlaczki;
prawidłowo pisze poznane litery;
przepisuje wyrazy i krótkie teksty z tablicy.
Stosowanie wiedzy i umiejętności – Uczeń:
zna zasady gramatyki i ortografii (wielka litera na początku zdania, w nazwach miast,rzek, imionach, nazwiskach) oraz stosuje je w praktyce.

EDUKACJA MATEMATYCZNA (cele szczegółowe):

Orientacja w przestrzeni – Uczeń:
określa położenie przedmiotów względem obserwatora i innych przedmiotów;
wyznacza kierunki w przestrzeni: na lewo, na prawo, do przodu, do tyłu, w górę, w dół;
ocenia odległość między obiektami: daleko – blisko, bliżej – dalej;
poprawnie używa zwrotów: za , pod, nad,do, w, z , na zewnątrz, wewnątrz, obok.
Zbiory – Uczeń:
klasyfikuje przedmioty wg wyróżnionej cechy
przelicza elementy zbiorów;
porównuje liczebność zbiorów.
Liczby- Uczeń:
zapisuje liczby za pomocą cyfry;
rozkłada liczby na składniki;
porównuje liczby;
porządkuje liczby w określone ciągi malejące lub rosnące;
dodaje i odejmuje liczby;
zapisuje działania za pomocą znaków matematycznych;
rozwiązuje proste zadania tekstowe.
Figury geometryczne – Uczeń:
dostrzega kształty różnych figur geometrycznych w otoczeniu;
rysuje figury
tworzy kształty z różnych figur poprzez: rozcinanie, zginanie, układanie jednych figur z drugich
rysuje i mierzy odcinki w zakresie 10cm.

Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego ucznia. Indywidualizacja polega na stałym obserwowaniu przebiegu i efektów pracy każdego ucznia, stopniowaniu trudności zadań, systematyczności i indywidualnych możliwości ucznia. Układy ćwiczeń, zadań o różnym stopniu trudności poprzedzone są krótką i jasną instrukcją. W czasie zajęć nauczyciel stosuje pozytywne wzmacnianie uczniów, co ma na celu podniesienie samooceny ucznia oraz zachęca do dalszej pracy na zajęciach. Podczas zajęć wykorzystywane będą różnorodne ...