Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„POSZUKUJEMY ZAGINIONYCH BAJEK”
METODA STORY – LINE: FORMA OPOWIEŚCI RUCHOWEJ
Zajęcia otwarte dla rodziców z dziećmi 6-letnimi przeprowadzone w dniu 6 lutego 2014 r.
Prowadziła: Krystyna Zaskórska
Cele:
1. Doskonalenie sprawności ruchowej
2. Dobieranie postaci bajkowych do wybranych bajek
3. Zwrócenia uwagi na efektywne sposoby opiekowania się książkami
4. Doskonalenie umiejętności odgrywania ról wybranych postaci z bajek
5. Inspirowanie dzieci do wcielania się w role odgrywanych postaci
Przebieg:
1. Nauczyciel zaprasza dzieci do zajęć, recytując wierszyk o książce. Dzieci siadają na dywanie.
"Książka z bajkami"
Idą, idą bajki w świat
w czarodziejskiej szacie.
Przyjrzyjcie się dobrze -
może je poznacie?
Las, rzeczka, pagórek
przez las idzie ścieżką...
Czerwony Kapturek.
Jestem biedna sierotka.
Nikt mnie teraz nie kocha,
nie lubią mnie siostrzyczki,
krzyczy na mnie macocha.
Kopciuszek.
Co ja widzę? Tuście ptaszki!
Proszę, proszę - ładna heca,
będę miała smaczny obiad.
Zaraz wsadzę was do pieca.
Jaś i Małgosia.
"Książka"
W książeczce płynie rzeczka
w książce szumi las,
w prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz.
Więc kochaj i nie marnuj książki
i kartek nie wyrywaj też.
Najpierw dobrze umyj ręce
a potem książkę bierz.
2. Nauczyciel informuje: „Przeczytam wam dzisiaj kolejną ciekawą bajkę. O czym byście chcieli posłuchać? Otwiera książkę z bajkami, która w środku ma czyste kartki. Pokazuje dzieciom: Co to? Gdzie podziały się bajki z naszej książki?. Dzieci obmyślają przyczyny zniknięcia bajek.
3. Nauczyciel pyta: Czy pamiętacie jakie bajki poznaliśmy i jakie postaci w nich występowały? Dzieci wymieniają postacie bajkowe. /”Krasnal Hałabała”, „Kot w butach”, Tomcio Paluch”, „Lokomotywa”, „Smok Wawelski”, Kozucha Kłamczucha”, „O Świętej Kindze”, „O dębie Bartku”, „O panu Twardowskim”, „O Szewczyku Dratewce”, „O dwunastu miesiącach”, „Dwie Dorotki”, „Emil ze Smalandii”, „O wróbelku Elemelku”.
4. Nauczyciel mówi: Sprawdźmy dokładnie, może w książce został jakiś ślad, który pozwoli nam odszukać zaginione bajki. Dzieci z nauczycielem przeglądają książkę.
5. Dzieci odnajdują rysunek Baby-Jagi i tekst: „ Pewnie się zastanawiacie, gdzie podziały się wasze bajki. Jestem Babą Jagą, która pilnuje porządku. Wasze bajki po zabawie nie wróciły na miejsce i nie zawsze o nie dbacie. Jeśli chcecie je odzyskać, to musicie wykonać kilka zadań. Jeśli wykonacie pierwsze zadanie, to możecie zajrzeć na druga stronę książki i wykonać drugie zadanie.
Zadanie 1.
Spróbujcie naśladować moje latanie na miotle. /dzieci naśladują/
Zadanie 2.
Zajrzyjcie na następną stronę książki. Tam znajdziecie następną wskazówkę, gdzie szukać bajek. /Dzieci zaglądają i znajdują sylwetę zamku. Spostrzegają małe postaci na wieży.
Biegnijcie szybko do zamku, jeśli chcecie uratować wasze bajki. Jeśli nie ...