Dodaj publikację
Autor
Beata Kozioł
Data publikacji
2015-02-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
87

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy grupy wychowawczej w świetlicy szkolnej zawiera rozkład materiałów na każdy miesiąc i dzień. Podzielony jest na działy tematyczne.
 Pobierz (doc, 108,0 KB)

Podgląd treści


Tygodniowy rozkład zajęć

Poniedziałek - dzień pogawędek:

- wprowadzenie do hasła całego tygodnia,

- rozmowy kierowane,

- zabawy z ortografią.

Wtorek – dzień plastyki:

- wykonanie pracy plastycznej,

- orgiami płaskie,

Środa – dzień zabaw:

- zabawy ruchowe ( z chustą animacyjną, z piłką, integracyjne, porządkowe, przy muzyce)

- nauka piosenek.

Czwartek – dzień plastyki:

- wykonanie pracy plastycznej,

- orgiami przestrzenne.

Piątek – dzień podsumowujący cały tydzień:

- konkursy z wiadomości z całego tygodnia,

- rebusy, zgadywanki, krzyżówki.

WRZESIEŃ

|1.Witamy po wakacjach. |1. Przywitanie się z dziećmi. Integracja grupy – zapoznanie się dzieci, zapamiętywanie imion, |
|(2 – 5. IX) |przełamywanie pierwszych lodów. |
| |2. Omówienie rozkładu zajęć świetlicowych oraz zasad zachowania się w sali, na korytarzu, podczas przerw |
| |i w stołówce szkolnej. |
| |3. Burza mózgów, praca w grupach – tworzymy regulamin grupy świetlicowej. |
| |4. Gry i zabawy organizacyjno – porządkowe, integracja grupy. |
|2. Bukiet wakacyjnych |1. Wspólne tworzenie wakacyjnych zagadek i rebusów – zabawa słowna. |
|wspomnień. |2. Praca plastyczna - Najpiękniejszy dzień wakacji – technika dowolna. |
|( 8 – 12. IX ) |3. Rozpoznawanie dotykiem pamiątek z wakacji – czarodziejski worek. |
| |4. Pocztówka z wakacji – praca techniczno – plastyczna. |
| |5. Krzyżówka z hasłem MOJE WAKACJE. |
|3. Bezpieczna droga do szkoły.|1. Zasady poruszania się po drogach na wsi, w mieście – rozmowa kierowana. |
|( 15 – 19. IX ) |2. Praca plastyczna – Bezpieczne przejście przez ulicę. (praca w grupach) |
| |3. Zabawa ruchowa -Sygnalizacja świetlna ,Idź, stój, raz, dwa, trzy. |
| |4. Zapoznanie dzieci z wierszem T. Śliwiaka - „ Zielone światło”. |
| |5. Podsumowanie tygodnia w czasie zabaw. |
|4. Pani Jesień. |1. Jakie zmiany w przyrodzie zachodzą wraz z nową pora roku – pogadanka. |
|( 22 – 26. IX ) |2. Praca plastyczno- techniczna – pojemniki na ołówki |
| |3. Zabawy ruchowe z chusta animacyjną. |
| |4. Praca plastyczna – obrazki jesienne z liści. |
| |5. Zabawa w kalambury, łamigłówki matematyczne. |

PAŹDZIERNIK

|5. Dary jesień. |1. Poznajemy świat różnymi zmysłami ( wzrok, słuch, dotyk). Jak rozpoznać jesień? – pogadanka. |
|( 29 IX – 3. X) |2. Praca plastyczna – Pani jesień– kolaż z różnych materiałów. |
| |3. Spacer w poszukiwaniu jesiennych skarbów. |
| |4. Zabawy ruchowe z chusta animacyjną. |
| |5. Rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i zagadek o jesieni. |
|6. Dzień Edukacji Narodowej. |1. DEN – co to za święto? – rozmowa kierowana. Swobodne wypowiedzi dzieci o ulubionych pracownikach |
|(6 – 10. X) |szkoły. |
| |2. Portret ulubionego nauczyciela – praca plastyczna dowolna techniką. |
| |3. Zabawy ruchowe z chusta animacyjną, przy muzyce. |
| |4. Wykonanie laurek dla nauczycieli oraz wypisywanie życzeń. |
| |5. Krzyżówka z hasłem NAUCZYCIEL. |
|7. Nasza świetlica. |1. Rozmowa na temat poszanowania gier, zabawek oraz sprzętu. Co robimy na świetlicy żeby było miło, |
|( 13 – 17. X) |przyjemnie i ładnie? – nasze wspólne pomysły. |
| |2. Przegląd prasy dziecięcej. Głośne czytanie ...