Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO za okres od 01.09.2008- 31.05.2011r
Grażyna Roztocka-Soroko
Wymagania
z rozporządzenia umożliwiające uzyskanie stopnia awansu
Działania podjęte dla realizacji wymagań zawodowego objęte planem rozwoju zawodowego
Sposób realizacji, terminy
Uzyskane efekty
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian
w tych działaniach.
Zapoznanie się z programem nauczania realizowanym w szkole
i współpraca przy ewaluacji programu.
Opracowałam rozkłady zajęć na dany semestr z uwzględnieniem bazy szkoły, poziomu klasy (wprowadzam korekty
i wyciągam wnioski po każdym semestrze).
Wybrałam wspólnie z opiekunem stażu program nauczania fizyki i podręcznik
do nowej podstawy programowej.
Uczestniczyłam w opracowywaniu tematyki
i rozkładu godzin wychowawczych.
Wprowadzanie korekt w rozkładach materiału na dany rok szkolny pozwala monitorować i dostosować realizację podstawy programowej do możliwości ucznia, klasy.
Zapoznanie się z PSO z fizyki
w Gimnazjum i modyfikacja jego zapisów.
Stosuję Przedmiotowy System Oceniania ucznia. Dostosowałam zapisy PSO dla grupy *C o obniżonych wymaganiach edukacyjnych.
Uczniowie oceniani są sprawiedliwie
i zgodnie z PSO.
Dostosowanie wymagań PSO do ucznia
o obniżonych możliwościach edukacyjnych daje szansę na uzyskanie pozytywnej oceny
z przedmiotu.
Wymagania
z rozporządzenia umożliwiające uzyskanie stopnia awansu
Działania podjęte dla realizacji wymagań zawodowego objęte planem rozwoju zawodowego
Sposób realizacji, terminy
Uzyskane efekty
Tworzenie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy, budowanie bazy materiałów dydaktycznych, zadań, sprawdzianów, itp.
Opracowałam materiały do powtarzania wiadomości przed sprawdzianami, krzyżówki.
Opracowałam karty pracy ucznia, instrukcje do samodzielnego wykonywania doświadczeń i opracowywania ich wyników.
Przeprowadziłam pracę metodą projektową na temat: „Kuchenka mikrofalowa- przyjaciel czy wróg”
Uczniowie przygotowują się do sprawdzianów ukierunkowani zagadnieniami i przykładowymi zadaniami.
Rozwijają własną samodzielność oraz umiejętność czytania ze zrozumieniem instrukcji i wykonywania poleceń.
Monitorowanie i ewaluacja pracy uczniów mobilizuje ich do systematycznej pracy.
Analiza sprawdzianów, konstruowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego.
Opracowuję sprawdziany, testy, kartkówki, zestawy zadań sprawdzających, zestawy zadań pozwalających uzyskać wyższą ocenę od proponowanej. Analizuję wyniki tych sprawdzianów, wykorzystuję do ewaluacji własnych metod nauczania.
Pomiar dydaktyczny jest dostosowany do ucznia, ponieważ dotyczy materiału, zagadnień i zadań, które zostały przerobione w czasie lekcji. Sprawdziany
i kartkówki są kompatybilne z procesem nauczania. Prowadzi to do poprawy wyników kształcenia, dostarcza informacji na temat możliwości poszczególnych klas
i uczniów.
Narzędzia ewaluacyjne - raport ( dla nauczyciela, ucznia i wnioski do pracy szkoły)
Analiza porównawcza testu z kinematyki dla klas I za pomocą zbiorczego arkusza wyników diagnozy na poziomie ucznia, oddziału i wersji. 2008/09
Analiza porównawcza testu
z termodynamiki dla klas ...