Dodaj publikację
Autor
Joanna Kulińska
Data publikacji
2015-03-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
138

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program indywidualnych zajęć rewalidacyjno- wychowawczych dla dziecka z upośledzeniem w stopniu głębokim.
 Pobierz (doc, 84,0 KB)

Podgląd treści

INDYWIDUALNY PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNO- WYCHOWAWCZY

NA ROK SZKOLNY………………

DLA xxxxxxxxxxxx

( DZIECKO Z ORZECZENIEM PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ O POTRZEBIE ORGANIZOWANIA INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ REWALIDACYJNO- WYCHOWAWCZYCH).

IMIĘ I NAZWISKO : ……………….
DATA URODZENIA: ………………..
ADRES : ………………………….
STOPIEŃ UPOŚLEDZENIA: GŁĘBOKI (mózgowe porażenie dziecięce, padaczka)
RODZAJ ZAJĘĆ: INDYWIDUALNE ZAJĘCIA REWALIDACYJNO -WYCHOWAWCZE
PROWADZĄCY ZAJĘCIA: ………………………………..

Podstawa prawna organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

1. Art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, ze zmianami)
2. Art. 16 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zmianami)
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (Dz. U. Nr 14, poz. 76).
Organizację tych zajęć regulują odrębne przepisy: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (Dz. U. Nr 14, poz. 76).
Określony w §9 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia wymiar godzin (2 godzin dziennie na zajęciach indywidualnych) jest obligatoryjny.
xxxxxxxxx ma 17 lat , ze względu na stan zdrowia i głęboki stopień upośledzenia umysłowego dziewczynka objęta jest pomocą w formie indywidualnych zajęć rewalidacyjno – wychowawczych, które odbywają się w domu rodzinnym uczennicy ( 2 godzinny dziennie) oraz uczestniczy w niektórych uroczystościach szkolnych, w miarę jej możliwości. xxxxx chora jest na epilepsję toniczno-kloniczną z napadami uogólnionymi o czynnym charakterze. U dziecka stwierdzono również dziecięce porażenie mózgowe. Dziewczynka porusza się za pomocą osób drugich, ze względu na postępujące skrzywienie kręgosłupa dziewczynka musi nosić gorset pionizujący, co ogranicza w działaniach w zakresie motoryki dużej. Porozumiewanie odbywa się drogą pozawerbalną, mowa dziecka jest na poziomie tzw. gaworzenia, wymawia zniekształcone pojedyncze słowa typu : „mama, tata, dziadzia, a kuku, tak, nie” .... itp. Reaguje na podstawowe polecenia słowne. Zaburzone w dużym stopniu są funkcje motoryczne w tym motoryka mała i motoryka duża. xxxxxx jest mało zaradna w samoobsłudze. Nie sygnalizuje potrzeb fizjologicznych, wymaga pomocy przy jedzeniu i ubieraniu się. xxxxxx jest bardzo pogodną i wesołą uczennicą, która wciąż wymaga stałej pomocy i opieki. Dziewczynka jest bardzo silnie związana emocjonalnie z matką.

Cele główne:

▪ zapewnienie możliwości najpełniejszego komunikowania się z otoczeniem w sposób werbalny i pozawerbalny,
▪ nawiązanie kontaktu z dzieckiem i opiekunem oraz budowanie pozytywnych relacji emocjonalnych.
▪ zapewnienie dziecku komfortu fizycznego- eliminacja zwiększonego tonusu mięśni.
▪ ustrukturyzowane otoczenia ( stałość miejsca, czasu trwania zajęć, osób ...