Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr inż. Leszek Poniatowski
nauczyciel matematyki
Gimnazjum w Kobylinie
PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2008r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2008 – 31.05.2011)
Kobylin, 01 września 2008r.
ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |
|§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. |
| | | | |
|1. Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem |VIII / IX 2008 |Opracowanie planu rozwoju zawodowego |
|zawodowego na stopień nauczyciela |stopnia nauczyciela kontraktowego | | |
|mianowanego. |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. | |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
| |Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego |IX 2008 |Sprawozdanie z realizacji planu |
| | |IV-V 2011 |rozwoju. |
| | | | |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Rozmowa, zawarcie kontraktu. |IX 2008 |Kontrakt. |
| | | | |
| |Spotkania, konsultacje, rozmowy. |cały okres stażu |Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, |
| | | |wpisy w dzienniku. |
| |Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. |cały okres stażu | |
| | | | |
| |Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu. |cały okres stażu | |
| | | | |
|3. Prowadzenie dokumentacji |Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, prac uczniowskich itp. |cały okres stażu |Dokumentacja procedury awansu |
|realizacji planu rozwoju | | |zawodowego. |
|zawodowego. | | | |
| | | | |
|4. Przygotowanie projektu |Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją. |IV-V 2011 |Sprawozdanie ze stażu. |
|sprawozdania z realizacji planu | | | |
|rozwoju zawodowego. | | | |
|5. Udział w wewnątrzszkolnym |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach itp. | | |
|i zewnętrznym doskonaleniu. |Aktywny udział w spotkaniach metodycznych związanych z nauczanym przedmiotem. |na bieżąco |Zaświadczenia |
|6. Doskonalenie warsztatu i metod |Opracowanie planu pracy z matematyki na podstawie wybranych podręczników. | |Rozkłady materiału. |
|pracy oraz utworzenie własnej |Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej. |cały okres stażu |Materiały, pomoce dydaktyczne. |
|biblioteczki metodyczno- |Przygotowanie materiałów wzbogacających pracownię matematyczną. | |Bibliografia. |
|przedmiotowej i własnej bazy |Opieka nad pracownią przedmiotową. | |Testy, regulaminy konkursów. |
|materiałów dydaktycznych. | | |Prace wykonane przez uczniów. |
| | | | |
|7. Dokumentowanie własnego |Przygotowanie programów nauczania o charakterze wynikowym. |IX 2008, 2009, 2010 |Programy nauczania. |
|działania. |Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów. | | |
| |Stworzenie planu pracy wychowawcy klasy na podstawie programu wychowawczego szkoły. | |Scenariusze lekcji, testy. |
| |Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy. | |Tematyka w dzienniku lekcyjnym. |
| | |cały okres stażu |Dzienniki lekcyjne, |
| | | |dzienniki zajęć pozalekcyjnych, |
| | | |arkusze. |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|8. Ewaluacja metod pracy. |Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. |cały okres stażu |Korekty w programach nauczania. |
| |
|§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i ...