Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
Data: 13.03.2015 r.
Prowadzący: Ewa Prokopiuk
Klasa/ grupa: IIIc (grupa rozszerzona)
Charakterystyka grupy:
Grupa składa się z 10 uczniów, którzy zgodnie z wynikami językowego testu poziomującego
przeprowadzonego w klasie pierwszej uzyskali najlepsze wyniki (minimum 50%). Obecny
skład osobowy grupy jest również wynikiem przesunięć międzygrupowych dokonywanych
przez nauczycieli w poprzednich latach. Tylko 3 osoby w tej grupie zdają język angielski na
egzaminie gimnazjalnym. Cztery osoby uzyskują przeważnie wyniki dobre i bardzo dobre,
pozostałych sześć wyniki przeciętne. Semestralna średnia przedmiotowa z
języka
angielskiego w tej grupie to 3,7.
Temat lekcji: Tworzenie krótkiej wypowiedzi pisemnej z elementami zaproszenia.
Cele wychowawcze:
1) Uczeń współpracuje z kolegami w grupie.
2) Uczeń ponosi odpowiedzialność za wyniki pracy swojej grupy.
Cele lekcji:
1) Uczeń tworzy krótką i zrozumiałą wypowiedź pisemną na zadany temat.
2) Uczeń potrafi sformułować zaproszenie.
Cele lekcji w języku ucznia:
1) Potrafisz napisać krótką wiadomość e-mail zgodnie z kryteriami oceniania.
2) Potrafisz zaprosić kolegę do wspólnego spędzenia czasu.
Kryteria sukcesu (nacobezu):
1) Znasz kryteria oceniania wypowiedzi pisemnych.
2) Znasz uniwersalne sformułowania, dzięki którym można rozpocząć i zakończyć
wiadomość mailową.
3) Wiesz jak na co najmniej 5 sposobów zaprosić kolegę do wspólnego spędzenia
czasu.
Pomoce dydaktyczne: prezentacja Power Point, tablica interaktywna, zeszyty, arkusze
flipchartu, flamastry, słowniki, Internet.
Przebieg lekcji:
1) Czynności organizacyjne: powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie uczniom
tematu i wpisanie go do dziennika.
2) Przedstawienie celów lekcji i „nacobezu”.
3) Krótka dyskusja na temat kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnych. Na co należy
zwrócić uwagę tworząc wypowiedź pisemną?
a) uczniowie odpowiadają na pytanie;
b) nauczyciel pomaga;
c) podsumowanie jest zaprezentowane na tablicy interaktywnej.
4) Burza mózgów i praca w parach.
a) uczniowie
podają
swoje
propozycje
dotyczące
uniwersalnych
sformułowań, dzięki którym można
rozpocząć wiadomość e-mail,
zakończyć ją oraz wyrażenia pełniące funkcję zaproszenia;
b) uczniowie pracują w parach, nauczyciel rozdaje kserokopie ćwiczenia
(załącznik nr 1) polegającego na przyporządkowaniu wyrażeń ich
funkcjom;
c) sprawdzenie
poprawności wykonanego
ćwiczenia,
prezentacja
PowerPoint.
5) Praca w grupach:
uczniowie dzielą się na 2 grupy: I grupa pracować będzie samodzielnie, bez
pomocy słowników, materiałów z lekcji i nauczyciela. II grupa podczas pracy
będzie mogła korzystać z pomocy nauczyciela, słowników i materiałów
z lekcji.
uczniowie otrzymują do rozpisania trzypunktowe polecenie (załącznik nr 2),
nad którym pracują w wyznaczonym przez nauczyciela czasie;
na znak nauczyciela wymieniają się flipchartami i oceniają pracę sąsiedniej
grupy.
6) Podsumowanie pracy w grupach:
umieszczenie flipchartów na tablicy,
wspólna ich analiza pod względem kryteriów oceniania.
7) Informacja zwrotna ...