Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Załącznik nr 2
Uzasadnienie do wniosku o nadanie tytułu honorowego profesora oświaty
Jakość pracy prowadzonej z uczniami
1. Osiągnięcia dydaktyczne lub wychowawcze w pracy z uczniami, w tym osiągnięcia
w pracy z uczniami niepełnosprawnymi lub uczniami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym:
Jestem nauczycielem języka białoruskiego z 27 letnim stażem. W swojej pracy dydaktycznej staram się stosować takie metody i formy, które jak najpełniej wesprą ucznia w procesie uczenia się. Wykorzystuję dostępne pomoce dydaktyczne. Wzbogacam swój warsztat pracy. Zredagowałem mini-słownik pod tytułem „Wybrane zwroty i pojęcia w języku polskim i białoruskim”, wykonałem foliogramy, skompletowałem scenariusze lekcji, zgromadziłem wiele plakatów, sukcesywnie dokonuję nagrań materiałów filmowych oraz tworzę prezentacje multimedialne. Jestem autorem podręcznika do klasy III LO oraz scenariusza tekstów do zestawu płyt audio. W przygotowaniu uczniów do matury wykorzystuję doświadczenie nabyte w pełnieniu funkcji egzaminatora OKE.
Moi podopieczni są regularnie oceniani na zajęciach lekcyjnych oraz motywowani do systematycznej, sumiennej i rzetelnej nauki.
W ramach pracy pozalekcyjnej przygotowuję uczniów do różnego rodzaju konkursów, olimpiady języka białoruskiego, prowadzę zespół teatralny „Drama”. Wdrożyłem opracowany przez siebie „Program przygotowania uczniów do konkursów recytatorskich oraz małych form teatralnych". Moi podopieczni zajmują czołowe miejsca w konkursie recytatorskim „Słowo sceniczne”, „Słowo ojczyste”, konkursie recytatorskim prawosławnej poezji religijnej, Konkursie Recytacji Poezji i Prozy „Na wschód od Bugu”, konkursie recytatorskim „Trójgłos poetycki”, konkursie „Poznaj Białoruś”, a ostatnio w Ogólnopolskim Konkursie Recytatorskim Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II. Zespół "Drama" wielokrotnie otrzymywał pierwsze miejsce w konkursie „Słowo sceniczne", reprezentował szkołę w Podlaskim Forum Teatrów Dzieci i Młodzieży Szkolnej, występował na forum szkoły i miasta. Bardzo wielu moich podopiecznych uzyskało tytuł laureata i finalisty olimpiady języka białoruskiego oraz Wojewódzkiego Konkursu Języka Białoruskiego.
W latach 2002 – 2005 prowadziłem nauczanie indywidualne uczennicy niepełnosprawnej, chorującej na mózgowe porażenie dziecięce. Prowadziłem u niej zajęcia języka białoruskiego oraz języka rosyjskiego. Uczennica czyniła postępy w nauce. Egzamin maturalny z obu nauczanych przeze mnie przedmiotów zdała dosyć dobrze. Ukończyła studia magisterskie na filologii rosyjskiej Uniwersytetu w Białymstoku, a następnie uzyskała licencjat z lingwistyki stosowanej w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Białymstoku.
2. Wyniki uczniów nauczyciela uzyskiwane ze sprawdzianu przeprowadzanego
w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego
w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe:
Zajęcia języka białoruskiego w naszej szkole odbywają się w wymiarze trzech godzin tygodniowo w gimnazjum i w liceum. Na etapie liceum przedmiot ten kończy się obowiązkowym egzaminem maturalnym, zdawanym w formie ustnej oraz pisemnej. Formuła matury jest taka sama ...