Dodaj publikację
Autor
Bogusława Pachur
Data publikacji
2015-03-25
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1341

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Gotowe do wydruku Karty oceny opisowej śródrocznej dla klasy 2 i 3 edukacji wczesnoszkolnej. Wypelnienie polego na podkreślaniu odpowiednich umiejętności, które dziecko osiągnęło.
 Pobierz (docx, 25,7 KB)

Podgląd treści

OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY II

ZA I SEMESTR 2014 /2015 ROKU

Imię i nazwisko ucznia

………………………………………………………………………..

Zachowanie

- stosunek do obowiązków szkolnych: zawsze, zwykle przygotowany, czasami nieprzygotowany,

często nieprzygotowany,

- obowiązki i zadania wykonuje: chętnie, dość chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje,

wykonuje dokładnie, w miarę dokładnie, niezbyt dokładnie, niedokładnie, samodzielnie,

oczekuje pomocy, szybko kończy pracę, pracuje w dobrym tempie, pracuje wolno, nie kończy pracy,

- praca na zajęciach: zawsze aktywny, zazwyczaj aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na

pytania, zwykle bierny, ma kłopoty z koncentracją, przeszkadza w prowadzeniu zajęć: czasami,

często, zawsze (rozmawia, kręci się, chodzi po klasie, porusza zagadnienia nie związane tematem

zajęć),

- stosunek do kolegów: serdeczny, uczynny, uprzejmy, obojętny, zaczepny, agresywny, koleżeński,

niekoleżeński, zamknięty w sobie.

- wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, umiejętność współpracy w grupie, śmiałość,

takt, poczucie humoru,

- w szkole zachowuje się: zawsze, zazwyczaj poprawnie, czasami niepoprawnie, często niepoprawnie, nie

przestrzega regulaminu

- przestrzega norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami nie, rzadko przestrzega.

Aktywność polonistyczna

1. Mówienie i słuchanie

- wypowiada się: chętnie, niechętnie, często, czasami, rzadko, pojedynczymi wyrazami, zdaniami

prostymi, prawidłowo pod względem rzeczowym i gramatycznym, popełnia błędy gramatyczne

- wypowiedzi wielozdaniowe tworzy: samodzielnie, z pomocą nauczyciela,  ma trudności z

konstruowaniem dłuższych wypowiedzi,

- odtwarza tekst z pamięci: recytuje z ekspresją, poprawnie recytuje wiersz, popełnia błędy,

- słownictwo: bogate, utrzymujące się na przeciętnym poziomie, ubogie.

2. Czytanie

- czyta: głoskami, sylabami, wyrazami, zdaniami, techniką mieszaną, czytając trudniejsze wyrazy

głoskuje,

- czyta tekst: poprawnie, płynnie, wyraziście, przekręca, opuszcza wyrazy, głoski, popełnia błędy,

czyta w dobrym tempie, wolno, czytając trudniejsze wyrazy zwalnia tempo,

- czyta głośno i cicho: ze zrozumieniem, czasami, często ma trudności w zrozumieniu tekstu,

- przeczytaną treść: potrafi opowiadać samodzielnie, ukierunkowanymi pytaniami nauczyciela,

nie potrafi opowiadać.

3. Pisanie

- pisze litery i zdania zachowując: właściwy kształt, proporcje, łączenia, odstępy, liniaturę,

- pisząc nie zachowuje: właściwego kształtu, proporcji, łączeń, odstępu, nie mieści się w liniaturze,

- pisze: zawsze, zazwyczaj starannie, czasami, często niestarannie, dba, nie dba o estetyczny wygląd

swoich zeszytów,

- pod względem ortograficznym pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, często popełnia błędy,

pisze z licznymi błędami.

Aktywność matematyczna

- dodaje i odejmuje w zakresie 20: poprawnie, radzi sobie, myli się, w pamięci, na konkretach,

w sposób mieszany,

- zadania tekstowe rozumie, nie zawsze rozumie, nie rozumie; rozwiązuje samodzielnie, czasami,

często z pomocą nauczyciela, nie rozwiązuje; potrafi samodzielnie rozwiązywać zadania

tekstowe: o podwyższonym stopniu trudności, proste,

- treść zadania do ilustracji, działania, pytania: potrafi ułożyć, czasami potrafi, nie potrafi,

- odczytuje pełne godziny na zegarze: potrafi, popełnia błędy, nie potrafi,

- znaki rzymskie: zna, myli się, nie zna,

- posługuje się ...