Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY II
ZA I SEMESTR 2014 /2015 ROKU
Imię i nazwisko ucznia
………………………………………………………………………..
Zachowanie
- stosunek do obowiązków szkolnych: zawsze, zwykle przygotowany, czasami nieprzygotowany,
często nieprzygotowany,
- obowiązki i zadania wykonuje: chętnie, dość chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje,
wykonuje dokładnie, w miarę dokładnie, niezbyt dokładnie, niedokładnie, samodzielnie,
oczekuje pomocy, szybko kończy pracę, pracuje w dobrym tempie, pracuje wolno, nie kończy pracy,
- praca na zajęciach: zawsze aktywny, zazwyczaj aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na
pytania, zwykle bierny, ma kłopoty z koncentracją, przeszkadza w prowadzeniu zajęć: czasami,
często, zawsze (rozmawia, kręci się, chodzi po klasie, porusza zagadnienia nie związane tematem
zajęć),
- stosunek do kolegów: serdeczny, uczynny, uprzejmy, obojętny, zaczepny, agresywny, koleżeński,
niekoleżeński, zamknięty w sobie.
- wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, umiejętność współpracy w grupie, śmiałość,
takt, poczucie humoru,
- w szkole zachowuje się: zawsze, zazwyczaj poprawnie, czasami niepoprawnie, często niepoprawnie, nie
przestrzega regulaminu
- przestrzega norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami nie, rzadko przestrzega.
Aktywność polonistyczna
1. Mówienie i słuchanie
- wypowiada się: chętnie, niechętnie, często, czasami, rzadko, pojedynczymi wyrazami, zdaniami
prostymi, prawidłowo pod względem rzeczowym i gramatycznym, popełnia błędy gramatyczne
- wypowiedzi wielozdaniowe tworzy: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, ma trudności z
konstruowaniem dłuższych wypowiedzi,
- odtwarza tekst z pamięci: recytuje z ekspresją, poprawnie recytuje wiersz, popełnia błędy,
- słownictwo: bogate, utrzymujące się na przeciętnym poziomie, ubogie.
2. Czytanie
- czyta: głoskami, sylabami, wyrazami, zdaniami, techniką mieszaną, czytając trudniejsze wyrazy
głoskuje,
- czyta tekst: poprawnie, płynnie, wyraziście, przekręca, opuszcza wyrazy, głoski, popełnia błędy,
czyta w dobrym tempie, wolno, czytając trudniejsze wyrazy zwalnia tempo,
- czyta głośno i cicho: ze zrozumieniem, czasami, często ma trudności w zrozumieniu tekstu,
- przeczytaną treść: potrafi opowiadać samodzielnie, ukierunkowanymi pytaniami nauczyciela,
nie potrafi opowiadać.
3. Pisanie
- pisze litery i zdania zachowując: właściwy kształt, proporcje, łączenia, odstępy, liniaturę,
- pisząc nie zachowuje: właściwego kształtu, proporcji, łączeń, odstępu, nie mieści się w liniaturze,
- pisze: zawsze, zazwyczaj starannie, czasami, często niestarannie, dba, nie dba o estetyczny wygląd
swoich zeszytów,
- pod względem ortograficznym pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, często popełnia błędy,
pisze z licznymi błędami.
Aktywność matematyczna
- dodaje i odejmuje w zakresie 20: poprawnie, radzi sobie, myli się, w pamięci, na konkretach,
w sposób mieszany,
- zadania tekstowe rozumie, nie zawsze rozumie, nie rozumie; rozwiązuje samodzielnie, czasami,
często z pomocą nauczyciela, nie rozwiązuje; potrafi samodzielnie rozwiązywać zadania
tekstowe: o podwyższonym stopniu trudności, proste,
- treść zadania do ilustracji, działania, pytania: potrafi ułożyć, czasami potrafi, nie potrafi,
- odczytuje pełne godziny na zegarze: potrafi, popełnia błędy, nie potrafi,
- znaki rzymskie: zna, myli się, nie zna,
- posługuje się ...