Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ
MITYNG PROFILAKTYCZNY „CZŁOWIEK – TWÓJ PRZYJACIEL”
Otwarcie uroczystości.
Powitanie wszystkich uczestników. Zapoznanie z planem przebiegu imprezy. Zaprezentowanie myśli przewodniej mityngu „Jest recepta przyjacielu, aby mieć kolegów wielu: wyjrzyj prosto lub z ukosa poza czubek swego nosa”.
Krótkie wyjaśnienie tej sentencji → aby znaleźć przyjaciół trzeba mieć otwarte oczy, wyjść czasem z domu chcieć do kogoś zagadać.
W szkole stanowimy społeczność, wszyscy się znamy. Nikt nie jest sam. Przykład:
Amelka to dziewczynka – jej grupę stanowią uczniowie klasy I (dzieci z kl. I wstają) - należy też do grupy uczniów wczesnoszkolnych klas 0-III (wstają) - należy też do grupy uczniów naszej szkoły (wszyscy wstają).
Czy jesteśmy do siebie podobni? Czy się różnimy między sobą?Oczywiście / Przykłady – rozmowa kierowana przez prowadzącego mityng na podstawie wybranych 6 osób.
Prezentacja multimedialna – „Przyjaźń” i „Różnice są piękne”.
Mimo różnic potrafimy współpracować i tworzyć coś wspólnie. Próba takiej współpracy. Wybranie po jednej osobie z każdej klasy. Wspólne rysowanie super-stworka „MYTYJA” (duży karton i mazaki) wg instrukcji czytanej przez nauczyciela:
Mała, jajowata głowa.
Cienkie, kręcone włosy.
Duże, wesołe oczy.
Piękne rzęsy.
Bardzo długa szyja.
Usta ze zdrowym uśmiechem.
Ciekawy nosek.
Smukły tułów.
Długie ręce.
Dłonie z pazurkami.
Nogi jak sprężynki.
Buty na obcasach. (45 minut)
Zadanie: - indywidualne (do wykonania przez poszczególne klasy w salach lekcyjnych) – płatki kwiatka dla każdego do uzupełnienia imieniem (można ozdobić dowolnie).
- dla klasy – wykonajcie plakat i zastanówcie się nad krótkim komentarzem do niego (8 białych kartonów i 3 kolorowe na płatki).
Tematy plakatów do rozlosowania dla poszczególnych klas (8) – Przyjaźń, Miłość, Radość, Spokój, Marzenia, Tolerancja, Zgoda, Akceptacja. (45 minut)
Zaprezentowanie prac z odpowiednim komentarzem. Zawieszenie ich na drabinkach.
Każde dziecko wiesza też swoje płatki wokół myśli przewodniej (można to zrobić klasowo)
„Jest recepta …”
„Jest recepta …”
Hasło na II część „Czy w kropki, czy w paski, chudziaki, grubaski… Wszystkie nasze są”
Zabawa integracyjna. Uważnie słuchamy i gdy będziemy słyszeć coś o sobie robimy to, o co poprosi prowadzący:
Kto ma: długie włosy – ręce w górę.
niebieskie oczy – wstaje i robi obrót.
brązowe włosy – klaszcze.
czarne spodnie – skacze.
białą bluzkę – robi trzy przysiady.
psa – robi falę (zaczynamy od lewej strony).
piegi – robi okulary.
Jak pomóc komuś, kto jest zbyt puszysty ?
Namówić na odchudzanie: - odpowiednia dieta
- namówić na ćwiczenia
Spróbujemy dziś, tak na wszelki wypadek, wypróbować obie rzeczy.Najpierw zdrowy jadłospis. Zadania do przygotowania dla poszczególnych klas:
kl. 0 - napoje, musykl. I - sałatka owocowa kl. II, III - kanapkikl. IV - twarożek z rzodkiewką, szczypiorkiemkl. V - muf inkikl. VI - galaretki. (45 minut ...