Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mashena, 2015-08-31, ocena:
an English speaking country
PROGRAM WŁASNY ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DO REALIZACJI W KLASIE VB
„A POSTCARD FROM ENGISH SPEAKING COUNTRY”
/POCZTÓWKI Z KRAJÓW ANGLOJĘZYCZNYCH/
Praca metodą projektów z wykorzystaniem internetu.
Autor: mgr Anna Łakomska
Przedmiot: język angielski
Etap edukacyjny: II etap edukacyjny: V klasa szkoły podstawowej
Typ kursu: pozalekcyjne koło zainteresowań
Ilość godzin tygodniowo: 2
SPIS TREŚCI
I Ogólna charakterystyka programu
II Cele edukacyjne
III Treści nauczania
IV Procedury osiągania celów
V Opis założonych osiągnięć i sposoby ich osiągania
VI Propozycja kryteriów oceny i sposoby oceniania uczniów
VII Ewaluacja programu
VIII Bibliografia
I Ogólna charakterystyka programu
Głównym założeniem programu jest promowanie wiedzy o obszarach anglojęzycznych i języku angielskim, który jest tam językiem urzędowym. Treści związane z kulturą, historią czy geografią tych państw stanowią główne założenia tego programu. Autorka zdecydowała się na ten typ rozszerzania świadomości uczniów i ich umiejętności, gdyż zagadnienia te nie są wyczerpująco poruszane w czasie lekcji języka angielskiego z uwagi na niewystarczającą liczbę godzin przypadającą w ramowym planie nauczania.
Autorka uważa także, iż pozyskana wiedza w znacznym stopniu przyczyni się do ogólnego rozwoju uczniów, a także do wzrostu ich otwartości na innych ludzi i ich kulturę.
Program ten będzie realizowany w klasie Vb, gdzie uczniowie posiadają już pewną wiedzę na temat niektórych państw anglojęzycznych, ale też są w stanie w sposób bardziej świadomy zdobywać wiedzę na określony temat, a co więcej posiadają już pewne umiejętności techniczne pomocne w tworzeniu projektu w postaci prezentacji multimedialnej. Posiadają w końcu także konieczne sprawności językowe niezbędne do właściwego przygotowania pokazu.
Program obejmuje tematykę z zakresu historii, geografii, kultury i tradycji krajów anglojęzycznych m. in. Wielkiej Brytanii, Australii, Stanów Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Irlandii, Republiki Południowej Afryki, Kanady i Irlandii.
W celu uatrakcyjnienia zajęć uczniowie będą korzystać ze źródeł internetowych, a wybrana metoda pracy będzie wymagała aktywnego uczestnictwa i twórczego myślenia
Głównym celem programu jest rozbudzanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych ludzi i innych kultur ale też przygotowanie do samodzielnej pracy oraz rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
1 Warunki realizacji programu
Realizacja założeń programowych przewidziana jest na jeden rok szkolny 2014/2015. Jeden raz w miesiącu (począwszy od października)uczniowie uczestniczący czynnie w programie będą przybliżać pozostałym uczniom tej klasy fakty dotyczące wybranego państwa w postaci prezentacji multimedialnej. Po każdej prezentacji nastąpi sprawdzenie nabytej wiedzy uczniów poprzez napisanie krótkiego testu nawiązującego do przedstawianych treści. Na podstawie wyników testu i ich zestawieniem z wynikami testu klasy Va autor programu dokona analizy słuszności ...