Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
TEMAT: RODZINA JĘZYKÓW INDOEUROPEJSKICH (The Indoeuropean Language Family)
CELE LEKCJI:
Ogólny- zaznajomienie uczniów z klasyfikacją rodziny języków indoeuropejskich
Operacyjny-uczeń wie które języki należą do poszczególnych grup językowych,
-uczeń wie co to jest Sanskryt,
-uczeń wie, że nasz język ojczysty wywodzi się z grupy języków indoeuropejskich.
METODY KSZTAŁCENIA: pogadanka, ćwiczenia.
FORMY ORGANIZACYJNE: praca indywidualna, zbiorowa, praca parami.
REALIZACJA:
Nauczyciel rozdaje uczniom materiały z podziałem języków, tłumaczy, że współczesne języki wywodzą się z Sanskrytu- języka starożytnych Indii. Daje przykłady podobień-stwa języka angielskiego do niego. Na zakończenie lekcji uczniowie otrzymują do rozwiązania krzyżówkę i pracują w grupach.
KARTY PRACY UCZNIA:
drzewo genealogiczne języków,
schemat podziału języków,
krzyżówka.
Fill in the right word using the clues and find the missing word.
S
I
L
R
G
F
E
C
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Clues:
Polish represents this group.
It belongs to Italic language.
Indo- European…………….
It belongs to Slavic languages.
One of the Hellenic languages.
It is in the same group with Spanish language.
This crossword is written in this language.
Irish, Welsh belong to…………. languages