Dodaj publikację
Autor
Halina Gradowska
Data publikacji
2015-04-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z klasyfikacją języków indoeuropejskich, ich drzewem genealogicznym oraz przynależnością języka angielskiego oraz naszego języka ojczystego.
 Pobierz (docx, 491,8 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI

TEMAT: RODZINA JĘZYKÓW INDOEUROPEJSKICH (The Indoeuropean Language Family)

CELE LEKCJI:

Ogólny- zaznajomienie uczniów z klasyfikacją rodziny języków indoeuropejskich

Operacyjny-uczeń wie które języki należą do poszczególnych grup językowych,

-uczeń wie co to jest Sanskryt,

-uczeń wie, że nasz język ojczysty wywodzi się z grupy języków indoeuropejskich.

METODY KSZTAŁCENIA: pogadanka, ćwiczenia.

FORMY ORGANIZACYJNE: praca indywidualna, zbiorowa, praca parami.

REALIZACJA:

Nauczyciel rozdaje uczniom materiały z podziałem języków, tłumaczy, że współczesne języki wywodzą się z Sanskrytu- języka starożytnych Indii. Daje przykłady podobień-stwa języka angielskiego do niego. Na zakończenie lekcji uczniowie otrzymują do rozwiązania krzyżówkę i pracują w grupach.

KARTY PRACY UCZNIA:

drzewo genealogiczne języków,

schemat podziału języków,

krzyżówka.

Fill in the right word using the clues and find the missing word.

 

 

 

 

S

 

 

 

 

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R

 

 

 

 

 

 

 

 

G

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F

 

 

 

 

 

 

 

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Clues:

Polish represents this group.

It belongs to Italic language.

Indo- European…………….

It belongs to Slavic languages.

One of the Hellenic languages.

It is in the same group with Spanish language.

This crossword is written in this language.

Irish, Welsh belong to…………. languages