Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
języka angielskiego zawierającej elementy oceniania kształtującego
Data: 08.04.2015 r.
Prowadzący: Ewa Prokopiuk
Przedmiot: język angielski
Klasa/ grupa: Ibc (grupa rozszerzona)
Temat lekcji: Opisywanie wyglądu zewnętrznego osób.
Cele wychowawcze:
Uczeń współpracuje z kolegami w grupie.
Uczeń ponosi odpowiedzialność za wyniki pracy swojej grupy.
Cele lekcji:
Uczeń potrafi w krótki i zrozumiały sposób opisać wygląd zewnętrzny osoby.
Uczeń rozumie krótkie komunikaty słowne zawierające opisy wyglądu zewnętrznego osób.
Uczeń tworzy krótką i zrozumiałą wypowiedź pisemną na zadany temat.
Cele lekcji w języku ucznia:
Potrafisz opisać wygląd zewnętrzny wybranej osoby.
Rozumiesz i potrafisz wskazać kogo opisuje twój kolega/ koleżanka.
Potrafisz napisać krótki list e-mail na zadany temat.
Kryteria sukcesu (nacobezu):
Znasz słownictwo dotyczące wyglądu zewnętrznego osób.
Opisujesz postaci budując zrozumiałe i poprawne gramatycznie zdania.
Opisujesz postaci odnosząc się co najmniej do 5 elementów wyglądu zewnętrznego.
Na poprzedniej lekcji:
Wprowadzono i utrwalono słownictwo dotyczące wyglądu zewnętrznego osób.
Wskazano czasowniki wykorzystywane podczas opisywania wyglądu zewnętrznego osób (is, has, wears, is wearing – dla 3 os. l.poj.).
Ćwiczono sprawności receptywne (czytanie i słuchanie) poprzez ćwiczenia polegające na dopasowaniu obrazków/ zdjęć do tekstów pisanych i słuchanych.
Realizacja podstawy programowej:
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: człowiek – wygląd zewnętrzny (1.1).
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka: znajduje w tekście określone informacje (2.3).
Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: opisuje ludzi (4.1).
Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne: opisuje ludzi i czynności (5.1), opisuje plany na przyszłość (5.7), stosuje formalny lub nieformalny styl wypowiedzi w zależności od sytuacji (5. 9).
Uczeń współdziała w grupie (10).
Metody i formy pracy: metoda komunikacyjna, metoda audiolingwalna, praca indywidualna, praca zespołowa
Pomoce dydaktyczne: prezentacja Power Point, tablica interaktywna, zeszyty, nagranie audio, film video, arkusze flipchartu, flamastry, słowniki.
Przebieg lekcji:
Czynności organizacyjne: powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie uczniom tematu i wpisanie go do dziennika.
Przedstawienie celów lekcji i „nacobezu”.
Powtórzenie materiału z poprzedniej lekcji.
Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące znajomości słownictwa wprowadzonego i utrwalonego na poprzedniej lekcji.
Uczniowie wykonują ćwiczenie polegające na dopasowaniu fragmentów nagrania audio do zdjęć osób.
Uczniowie sprawdzają poprawność wykonanego ćwiczenia oglądając prezentację video zawierająca nagranie i pokaz zdjęć.
Ćwiczenie rozwijające sprawność mówienia.
Każdy z uczniów wybiera jedną osobę obecną w klasie. Nie podając imienia tej osoby przez krótką chwilę myśli nad ustną prezentacją jej wyglądu zewnętrznego.
Chętni, a następnie wskazani uczniowie ...