Dodaj publikację
Autor
Grażyna Koruszowic
Data publikacji
2015-04-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
203

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenarisz zajęć jest przeznaczony dla uczniów klasy 3. Jest podzielony na część wstępną, gdzie uczniowie przypominają sobie etapy rozwiązywania zadań oraz część właściwą, gdzie rozwiązują konkretne zadania z treścią na porównywanie różnicowe i ilorazowe. Cała praca na lekcji podlega oczywiście ocenie nauczyciela. Uczniowie również wdrażani są do samooceny - zastanawiają się jak im poszła praca, czy są z niej zadowoleni.
 Pobierz (docx, 16,4 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Klasa: 3

Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna

Standard: korzystanie z informacji i wykorzystanie wiedzy w praktyce

Temat zajęć: Rozwiązywanie zadań z treścią

Cel główny: doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią na porównywanie różnicowe i ilorazowe

Cele operacyjne:

uczeń potrafi pisać ze słuchu treść zadań,

potrafi czytać ze zrozumieniem,

zna kolejność rozwiązywania zadań z treścią,

dokonuje analizy treści zadania,

układa rozwiązanie i zapisuje odpowiedź pełnym zdaniem,

wykonuje obliczenia w zakresie czterech działań arytmetycznych w zakresie 100,

uczeń odczuwa radość i satysfakcję z poprawnie wykonanych poleceń

potrafi dokonać samooceny

Metody pracy (wg Okonia):

- podające (pogadanka)

- praktyczne

- problemowe

Formy pracy:

- indywidualna jednolita, zróżnicowana

- zbiorowa jednolita

Środki dydaktyczne:

- rozsypanka zdaniowa

- zeszyt,

- zadania z treścią na kartkach,

- dodatkowe karty pracy

- „buźki” do samooceny

- tabelka do gwiazdkowych pieczątek

TOK ZAJĘĆ:

1. Przywitanie się.

2. Zapoznanie z tematem lekcji – nawiązanie do wyjazdu na Zieloną Szkołę.

3. Przypomnienie etapów rozwiązywania zadań z treścią:

- indywidualne porządkowanie rozsypanki zdaniowej:

1. Uważnie czytam treść zadania.

2. Analizuję treść – szukam liczby dane i niewiadomą.

3. Układam i rozwiązuję działanie.

4. Układam odpowiedź na pytanie.

- zapisanie tematu lekcji i wklejenie zdań do zeszytu

4. Ćwiczenia rozgrzewające przygotowujące do pisania – rozgrzanie nadgarstków i palców.

5. Pisanie ze słuchu pierwszych dwóch zadań z treścią.

6. Indywidualne rozwiązywanie zadań przez uczniów.

7. Sprawdzenie poprawności rozwiązania i udzielonej odpowiedzi. (nauczyciel przydziela punkty i w przygotowanej tabelce pieczętuje gwiazdką zadania z maksymalną ilością punktów)

8. Rozdanie kolejnych zadań napisanych na kartce.

8. Indywidualne rozwiązywanie zadań przez uczniów.

9. Sprawdzenie zadań przez nauczycieli, podsumowanie punktów, gwiazdkowe pieczątki, ocena pracy.

10. Dokonanie samooceny przez uczniów:

- zamalowanie jednej z trzech „buziek”

jestem z siebie zadowolony, poszło mi dobrze

nie wszystko zrobiłem dobrze

muszę jeszcze popracować

11. Rozdanie dodatkowych kart pracy do uzupełniania tym uczniom, którzy wcześniej skończyli rozwiązywanie zadań.

12. Podsumowanie zajęć, analiza tabelki z gwiazdkami.

Zadania dyktowane przez nauczyciela:

Zad. 1

Na plaży kl.3a zebrała 63 muszle, a kl. 3b o 8 mniej. Ile muszli zebrała kl. 3b?

Rozw. ………………………………………………………………………

Odp. ………………………………………………………………………..

Zad. 2

Do portu przypłynęły 4 kutry rybackie, a następnego dnia było ich aż 8 razy więcej. Ile kutrów rybackich było drugiego dnia?

Rozw. ……………………………………………………………………….

Odp. ………………………………………………………………………….

Zadania na kartkach – do wklejenia:

Zad. 3

„Bajkowa kolejka” miała 28 miejsc siedzących i cztery razy mniej miejsc stojących. Ile miejsc stojących miała „Bajkowa kolejka”?

Rozw. …………………………………………………………….....................................

Odp. ………………………………………………………………………………………

Zad. 4

W drodze na wydmy dzieci widziały 3 bociany, o 7 więcej mew i 4 wiewiórki. Ile ptaków widziały dzieci?

Rozw. ……………………………………………………………………………………..

Odp. ……………………………………………………………………………………….

Zad. 5 *

Klasa 3a ...