Dodaj publikację
Autor
Monika Sosnowska
Data publikacji
2015-04-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
219

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cele i zadania planu wychowawczego w klasie I Szkoły Podstawowej
 Pobierz (doc, 67,5 KB)

Podgląd treści


Plan pracy wychowawczej dla klasy I
Zespół Szkolno- Gimnazjalny w Krzeczowicach
Monika Sosnowska
Cele ogólne:
• wdrażanie do współdziałania i współżycia w grupie, klasie i szkole,
• rozwijanie umiejętności wyrażania własnego „ja”,
• rozwijanie umiejętności komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi,
• rozwijanie i poszerzanie zainteresowań dziecka,
• rozwijanie wrażliwości na piękno Ojczyzny,
• budzenie zainteresowań przeszłością kraju i najbliższej okolicy,
• wzmocnienie poczucia tożsamości kulturowej, historycznej i narodowej,
• uczestnictwo w życiu kulturalnym,
• rozwijanie wrażliwości społeczno-moralnej i estetycznej ucznia,
• rozwijanie właściwych zachowań i promowanie pozytywnych wartości,
• wdrażanie do samorządności i samodzielności,
• rozwijanie więzi z rodziną,
• wdrażanie do przestrzegania zasad higieny osobistej i ochrony własnego zdrowia,
• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i poza nią,
• zachęcanie do poszanowania przyrody,
• wdrożenie do zachowania ładu i porządku w otoczeniu,
• przygotowanie do samooceny i samokształcenia,
• kształcenie postawy etycznej, poznawczej i twórczej,
• wyzwalanie przeżyć związanych z obchodzeniem świąt państwowych i uroczystości szkolnych,
• kultywowanie i wzbogacanie tradycji i ceremoniału szkoły,
• współpraca z rodzicami.
 

|KLASA TO MY |
|Zadania | |Okres | |
|szczegółowe |Działania wychowawcze |realizacji | |
|1.Wdrażanie do współżycia w | |  |
|grupie i klasie. |-zabawy integrujące grupę, |cały rok |
| |-pomoc koleżeńska, |okazjonalnie |
| |-praca w grupie | |
| |-udział w imprezach szkolnych i klasowych, | |
| |-sytuacje okazjonalne, np. Dzień Kobiet | |
|2.Wyrażanie własnego „ja”. |-ćwiczenia typu niedokończone zdania, np. Cieszę się...., Smutno |okazjonalnie |
| |mi.... |cały rok |
| |-praca indywidualna, | |
| |-hasła wywoławcze, | |
|3.Komunikowanie się z rówieśnikami |-treningi komunikacji werbalnej, |cały rok |
|i dorosłymi. |-stosowanie form i zwrotów grzecznościowych, | |
| |-zasady kulturalnego komunikowania się, | |
|UCZESTNICZYMY w KULTURZE |
|1.Rozwijanie za-interesowań ucz-nia |- konkursy czytelnicze i plastyczne |cały rok |
| |-stosowanie ciekawych form i metod pracy na zajęciach ( zadania | |
| |zintegrowane, metody relaksacyjne itp.) |okazjonalnie |
| |-zajęcia pozalekcyjne ( zajęcia artystyczne) | |
| |-zajęcia w bibliotece | |
|2.Rozwijanie wrażliwości na piękno |-wycieczki krajoznawcze i dydaktyczne | |
|ojczyzny. | |w ciągu roku |

 

| |
|3.Poznanie przeszłości kraju i |-odwiedzanie Miejsc Pamięci Narodowej, | |
|najbliższej okolicy. |-odwiedzanie i porządkowanie zapomnianych grobów, |  |
| |-pogadanki na temat przeszłości kraju | |
| |i najbliższej okolicy, | |
|4.Wzmocnienie poczucia tożsamości kulturowej, |-zwiedzanie zabytków, |okazjonalnie |
|historycznej i narodowej. |-zapoznanie z historią miast, | |
| |-udział w uroczystościach państwowych, np. 3 Maja, 11 | |
| |Listopada itp. | |
| |-spotkania z ciekawymi ludźmi, | |
| |-zapoznanie z symbolami narodowymi, | |
| |-poznanie legend i opowieści historycznych, | |
|5.Uczestnictwo w życiu kulturalnym |-zwiedzanie wystaw, galerii, |okazjonalnie |
| |-wyjścia do kina, teatru, | |
| |-przygotowanie przez dzieci przedstawień, inscenizacji, | |
| |-oglądanie filmów i programów edukacyjnych, | |
| |-przygotowywanie i prezentowanie własnych prac | |
| |plastycznych w mini galerii szkolnej, | |
|6.Wyrabianie nawyku uczestnictwa w konkursach |-zachęcanie uczniów do podejmowania dodatkowej pracy, |okazjonalnie |
|szkolnych i innych. |-udział w klasowych i szkolnych konkursach plastycznych | |
| |-nagradzanie zwycięzców ( dyplomy ...