Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Izabela Famuła-Lenczkiewicz
nauczyciel języka angielskiego
Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Lublińcu
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011
Data zakończenia stażu: 02.04.2015
CELE:
• Podniesienie kwalifikacji i uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
• Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju osobowego.
• Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
• Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
Jestem nauczycielem mianowanym, zatrudnionym w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Lublińcu. Posiadając wymagane kwalifikacje określone w art.9, ust.1 pkt.1 Karty Nauczyciela złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu związanego z ubieganiem się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego. Staż rozpoczęłam 1 września 2011 roku i trwał on do 2 kwietnia 2015 roku (przesunięcie terminu zakończenia związane było z nieobecnością w pracy spowodowaną urodzeniem dziecka).
Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego opracowałam we wrześniu 2011 roku. Uwzględniłam w nim aktualne zadania edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze. W swym założeniu stanowił: kontynuację realizowanych wcześniej przedsięwzięć dydaktyczno-wychowawczych, a zarazem był podstawą do podejmowania nowych zadań w ramach obowiązków zawodowych.
Jego podstawę prawną stanowiło Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Jednocześnie istotną rolę w tworzeniu mojego planu rozwoju zawodowego odgrywała specyfika szkoły w której pracuję. Jest on więc oparty o dokumenty wewnętrzne, które tej specyfikacji dokonują, a są to Statut Szkoły, Koncepcja Pracy Szkoły, Program Wychowawczy i Profilaktyki oraz inne regulaminy wewnątrzszkolne. Ponad to zadania w planie rozwoju wiązały się bezpośrednio z moją pracą nauczyciela języka angielskiego, przewodniczącego zespołu przedmiotowego, członka zespołu wychowawczego.
Realizacja zadań ujętych w planie rozwoju niewątpliwie wpłynęła na polepszenie jakości mojej pracy i pracy szkoły. Jednak działania, których podejmowałam się w czasie stażu są integralną częścią mojego funkcjonowania w szkole, a co za tym idzie, realizacja założonych celów nie kończy się wraz z zakończeniem stażu, ale towarzyszyć mi będzie w dalszej mojej pracy.
Celem moich codziennych starań jest rozwijanie umiejętności językowych oraz rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim wśród młodzieży. Ważny dla mnie jest każdy uczeń z osobna, zarówno ten szczególnie uzdolniony, jak i borykający się z trudnościami w opanowaniu podstaw języka angielskiego.
ZADANIA ORGANIZACYJNE
Przeanalizowałam przepisy dotyczące awansu zawodowego nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Ukończyłam w 2011 roku kurs doskonalenia zawodowego „Awans zawodowy nauczycieli mianowanych”, a także pogłębiałam wiedzę na temat awansu zawodowego poprzez systematyczne zapoznawanie się z ...