Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć sportowych w oddziale III Szkoły Przysposabiającej do Pracy dla młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
Temat zajęć: Tory przeszkód z woreczkiem – pokonywanie nierównego podłoża.
Data: 13.06.2014r.
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Osoba prowadząca: Renata Oszust
Cele główne:
• Poprawa kondycji fizycznej uczniów,
• tworzenie pozytywnej atmosfery podczas zajęć,
• rozwijanie siły, zręczności i równowagi,
• doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• poprawa współpracy w grupie.
Cele szczegółowe:
• reaguje na polecenia nauczyciela,
• wykonuje ćwiczenia zgodnie ze wskazówkami nauczyciela,
• potrafi rzucać woreczkiem do celu,
• pokonuje tory przeszkód z woreczkiem,
• odkłada przybory w wyznaczone miejsce,
Formy pracy: grupowa, indywidualna;
Metody pracy: pokaz, opis słowny;
Pomoce do zajęć: woreczki, ławeczka gimnastyczna, gumy gimnastyczne, pachołki, obręcze;
Przebieg zajęć:
1. Powitanie uczniów przez nauczyciela - przedstawienie tematu i celu zajęć;
2. Część wstępna – rozgrzewka:
• Bieg po obwodzie koła,
• Wykonanie przysiadów i wyskoków w górę,
• Krążenie ramion w tył i w przód,
• Rozciąganie rąk za pomocą gum gimnastycznych przywiązanych do wózka.
3. Zabawa zręcznościowa „Rzucamy woreczek”
• Uczniowie stoją w kole, rzucają do sąsiada woreczek starając się by nie upadł na podłogę.
4. „Woreczek na głowie”:
• Marsz po obwodzie koła z woreczkiem na głowie,
• Przekładanie woreczka nad głową,
• Podrzut woreczka w górę i chwyt,
• Przekładanie woreczka z ręki do ręki,
5. Tor przeszkód z wykorzystaniem ławeczki gimnastycznej:
• Chodzenie po ławeczce z woreczkiem na głowie,
• Chodzenie wielkimi krokami, małymi kroczkami, krokiem dostawnym z woreczkiem na głowie,
• Przejazd wzdłuż drabinek z woreczkiem na głowie.
6. „Slalom”:
• Przejście slalomem pomiędzy pachołkami z woreczkiem w rękach, rzut do leżącej na podłodze obręczy,
• Przejście slalomem pomiędzy pachołkami z woreczkiem na głowie, rzut do leżącej na podłodze obręczy,
• Rzut woreczkiem do obręczy trzymającej przez nauczyciela/leżącej na podłodze.
7. Sprzątanie sali gimnastycznej po zajęciach - odnoszenie pomocy do kantorka.
8. Pożegnanie się z uczniami – podziękowanie uczniom za udział w zajęciach.