Dodaj publikację
Autor
Renata Oszust
Data publikacji
2015-04-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o awans na kontraktowego.
 Pobierz (doc, 81,0 KB)

Podgląd treści

ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH
IM. KS. J. TWARDOWSKIEGO W KRAŚNIKU

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

NAUCZYCIEL STAŻYSTA:
RENATA OSZUST

KRAŚNIK 2012
Nauczyciel stażysta: Renata Oszust
Data rozpoczęcia stażu: 14.09.2012 r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Opiekun stażu: Małgorzata Kozakowska

Kwalifikacje:
• Ukończone studia wyższe na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II; Wydział Zamiejscowy Nauk o Społeczeństwie w Stalowej Woli na kierunku Pedagogika; specjalizacja: Psychopedagogika specjalna i Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza.
• Ukończony Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli
i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo.

Cel główny:
• Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:
• Poznanie organizacji, zadań, i zasad funkcjonowania szkoły.
• Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
• Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
i higienicznych warunków odbywania zajęć.
• Zdobycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w placówce.
• Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, omawianie ich i wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
• Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestnictwo w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrz placówki, samokształcenie.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
(§6 ust.2 pkt.1)*.

|Lp |Zadania |Formy realizacji |Osoby wspierające |Termin |Dowody realizacji, wskazówki |
| | | | | |uwagi |
|1 |Zapoznanie się |Analiza aktów prawnych |Opiekun stażu |Wrzesień 2012 r. |Opracowanie planu rozwoju |
| |z procedurą awansu zawodowego |dotyczących awansu zawodowego |Dyrektor szkoły | |zawodowego. |
| |nauczycieli. |nauczycieli. | | | |
|2 |Nawiązanie współpracy stażysty |Rozmowy |Opiekun stażu |Wrzesień |Opracowanie zasad współpracy.|
| |z opiekunem stażu. |i konsultacje dotyczące sposobu| |2012 r. | |
| | |realizacji stażu, zawarcie | | | |
| | |kontraktu z opiekunem. | | | |
|3 | Poznanie organizacji, zadań |Zapoznanie się z dokumentacją |Opiekun stażu |Wrzesień/ Październik |Prawidłowe prowadzenie |
| |i zasad funkcjonowania zespołu |szkoły: |Dyrektor szkoły |2012 r. |dokumentacji szkolnej(IPET, |
| |szkół oraz obowiązującej |*statutem szkoły, | | |karta obserwacji -PPAC, |
| |dokumentacji. |*programem wychowawczym, | | |zeszyt obserwacji, dziennik |
| | |*programem profilaktycznym, | | |zajęć indywidualnych, arkusz |
| | |*programem świetlicy szkolnej, | | |ocen, dziennik lekcyjny). |
| | |*systemem oceniania i | | | |
| | |klasyfikowania, | | |Notatki nauczyciela stażysty.|
| | |*planem zajęć w szkole, | | | |
| | |*dziennikami zajęć itp. | | |Organizacja własnych zajęć. |
| | | | | | |
| | | | | |Notatki własne. |
| | | | | | |
| | |Udział w Radach Pedagogicznych.| | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | |Okres stażu | |
|4 |Dokumentowanie realizacji planu|* gromadzenie |Opiekun stażu |Okres stażu |Założenie |
| |rozwoju zawodowego nauczyciela |i opis dokumentów dotyczących | | |i prowadzenie |
| |stażysty. |organizacji | | |teczki stażysty. |
| | |i funkcjonowania szkoły, | | |Notatki własne. |
| | |działań, programów, | | | |
| | |scenariuszy, wydarzeń, itp. | | | |
| | |* analiza własnych działań. | | | |
|5 |Zapoznanie się |Lektura obowiązujących |Opiekun stażu |Wrzesień 2012r. |Stosowanie obowiązujących |
| |z podstawowymi zasadami |w tym zakresie przepisów. | | |zasad bezpieczeństwa |
| |bezpieczeństwa | | | |w czasie pracy. |
| |i higieny pracy | | | | |
| |w ...