Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Renata Oszust Kraśnik, dn. 17.06.2013r.
Nauczyciel stażysta
Zespół Szkół Specjalnych
im. Ks. Jana Twardowskiego
w Kraśniku
Sprawozdanie z Realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
w roku szkolnym 2012/2013
Niniejsze sprawozdanie stanowi podsumowanie celów i zadań założonych przeze mnie w planie rozwoju zawodowego nauczyciela.
Z dniem 14. 09. 2012r. rozpoczęłam staż na stanowisku nauczyciela stażysty
w Zespole Szkół Specjalnych im. Ks. Jana Twardowskiego w Kraśniku.
Pierwszym etapem mojej pracy było nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, nauczycielem mianowanym, panią Małgorzatą Kozakowską, z którą podpisałam kontrakt. Przy współpracy z opiekunem stażu opracowałam plan rozwoju zawodowego zawierający wszystkie zadania, formy i terminy realizacji oraz sposoby ich dokumentowania. Niniejszy plan został opracowany w oparciu o Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, znowelizowane przez Ministra Edukacji narodowej dnia 24 listopada 2010 roku.
W zakresie znajomości organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki zapoznałam się z następującymi dokumentami: Statutem Szkoły, Programem Wychowawczym, Programem Profilaktycznym, Programem Turystycznym, Programem Świetlicy Szkolnej, Regulaminem Samorządu Uczniowskiego, przepisami BHP obowiązującymi w szkole oraz Zeszytem Protokołów z posiedzeń Rad Pedagogicznych. Analizowałam wiele rozporządzeń MEN, które stanowiły regulację prawną w zakresie wykonywanej przeze mnie pracy:
▪ Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia 1997 roku w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim;
▪ Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach;
▪ Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych oraz jego nowelizacje;
▪ Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Zapoznałam się także ze sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dzienników lekcyjnych, dzienników indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz dzienników zajęć pozalekcyjnych. W ciągu pierwszego semestru współtworzyłam Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny dla ucznia Łukasza Gorczycy a także Program Zajęć Rewalidacyjnych dla klasy I-III Szkoły Podstawowej autystycznej.
W ramach wykazania umiejętności omawiania obserwowanych zajęć, raz w miesiącu uczestniczyłam w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu Małgorzatę Kozakowską.
W trakcie zajęć szczególną uwagę zwracałam na rodzaje wykorzystywanych środków dydaktycznych, form oraz zasady indywidualizacji pracy z uczniami. Wspólnie z opiekunem omawiałam obserwowane lekcje wyciągając z nich wskazówki do dalszej pracy.
W trakcie trwania stażu przeprowadziłam osiem zajęć w obecności opiekuna stażu oraz jedne zajęcia w obecności Pana Wicedyrektora szkoły – Ryszarda Zdyba ...