Dodaj publikację
Autor
Renata Oszust
Data publikacji
2015-04-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
88

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej w oddziale I – III Szkoły Podstawowej dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
 Pobierz (doc, 35,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej w oddziale I – III Szkoły Podstawowej dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Temat tygodniowy: Jesienne warzywa
Temat dzienny: Ziemniak
Data: 18.10.2012r.
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna
Osoba prowadząca: Renata Oszust

Cele główne:
• rozwijanie aktywności poznawczej,
• tworzenie pozytywnej atmosfery podczas zajęć,
• usprawnianie motoryki małej,
• rozwijanie inteligencji zmysłowej,
• doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• usprawnianie manualne;

Cele szczegółowe:
• potrafi współdziałać z nauczycielem,
• potrafi wymienić cechy charakterystyczne ziemniaka,
• przy współpracy z nauczycielem odbija na kartce pieczątki wykonane z ziemniaka,
• słucha wiersza „Na straganie” J. Brzechwy,
• bierze aktywny udział w zabawach ruchowych,
• potrafi wskazać, gdzie znajdują się poszczególne części ciała;

Formy pracy: grupowa;

Metody pracy: opowiadanie, pokaz, praktyczne działanie, instrukcja, bajko terapia, muzykoterapia;

Pomoce do zajęć: świeże ziemniaki, nóż, farby plakatowe, pędzelki, blok rysunkowy, ilustracje ziemniaka, płyta CD z zabawami ruchowymi;

Przebieg zajęć:

1. Powitanie uczniów przez nauczyciela;

2. Określenie pogody i pory roku:
▪ uczniowie opisują pogodę za oknem,
▪ próbują wymienić poszczególne pory roku;

3. „Co to za warzywo?” - odgadnięcie nazwy pokazanego przez nauczyciela warzywa. Rozmowa kierowana na temat cech charakterystycznych ziemniaka. Opisywanie jego wielkości, kształtu i koloru. Oglądanie ziemniaka na ilustracjach;

4. Ziemniaczane pieczątki:
▪ nauczyciel wycina z ziemniaków różne kształty pieczątek;
▪ uczniowie z pomocą nauczyciela malują pieczątki farbami plakatowymi
i odbijają na kartonie, tworząc różne kompozycje;

5. Wystawa prac – po skończonej pracy uczniowie porządkują stolik, a nauczyciel wywiesza prace na gazetkę klasową;

6. „Na straganie” J. Brzechwy – słuchanie wiersza, próba wymienienia występujących
w wierszu warzyw;

Na straganie

Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
“Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”
“Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
“Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
“Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
“Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”
“A to feler” -
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
“Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
“Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”
“A to feler” -
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
“Gdzie się pani tu gramoli?!”
“Nie bądź dla mnie taka wielka” -
Odpowiada jej brukselka.
“Widzieliście, jaka krewka!” -
Zaperzyła się marchewka.
“Niech rozsądzi nas kapusta!”
“Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
“Moi drodzy, po co kłótnie,
Po ...