Dodaj publikację
Autor
Renata Oszust
Data publikacji
2015-04-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej w oddziale I – III Szkoły Podstawowej dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
 Pobierz (doc, 33,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej w oddziale I – III Szkoły Podstawowej dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Temat tygodniowy: Zimowe ubrania
Temat dzienny: Szalik
Data: 15.11.2012r.
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna
Osoba prowadząca: Renata Oszust

Cele główne:
• rozwijanie aktywności poznawczej,
• tworzenie pozytywnej atmosfery podczas zajęć,
• usprawnianie motoryki małej,
• rozwijanie inteligencji zmysłowej,
• doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• usprawnianie manualne;

Cele szczegółowe:
• słucha wiersza pt. „Szalik”,
• potrafi nazwać poszczególne części garderoby,
• potrafi dopasować poszczególne części garderoby do ilustracji,
• potrafi wskazać, gdzie znajdują się poszczególne części ciała,
• przy współpracy z nauczycielem wykleja szablon szalika tasiemkami;

Formy pracy: grupowa, indywidualna;

Metody pracy: opowiadanie, pokaz, praktyczne działanie, instrukcja, muzykoterapia;

Pomoce do zajęć: szalik, szablon szalika z kartonu, klej, nożyczki, różnokolorowe tasiemki, układanka obrazkowa, rysunki ubrań, płyta CD z muzyką relaksacyjną;

Przebieg zajęć:

1. Powitanie dzieci przez nauczyciela;

2. Zabawa dydaktyczna „Zimowe Ubranie” - na dywanie nauczyciel rozkłada rysunki ubrań. Uczniowie nazywają poszczególne części garderoby i wspólnie określają czy są na ciepłe czy zimne dni;

3. Słuchanie wiersza M. Platy „Szalik”;

„Szalik”
Gdy na dworze bardzo wieje,
naszą szyję co ogrzeje?
Coś miłego, wełnianego,
z włóczki lub papierowego.
W kratkę, paski lub we wzorki,
gładki, lub w różne kolorki.
Mogę mieć pompony, frędzle,
warkoczyki albo pędzle.
Mogę krótki być, bądź długi
- oferuję swe usługi

4. Rozmowa na temat wiersza, prezentacja różnych szalików - nauczyciel rozmawia
z uczniami z czego mogą być zrobione szaliki, jakie mogą mieć wzory i kolory, samodzielne zakładanie i ściąganie szalików;

5. Wykonanie szalika - uczniowie z pomocą nauczyciela rozcinają różnokolorowe tasiemki i przyklejają je na przygotowany szablon szalika tworząc własne kompozycje;

6. Wystawa prac – po skończonej pracy uczniowie porządkują stolik, a nauczyciel wywiesza prace na gazetkę klasową;

7. Słuchanie muzyki relaksacyjnej – uczniowie kładą się na dywanie i słuchają muzyki relaksacyjnej;

8. Pożegnanie się z uczniami – podziękowanie za udział w zajęciach.

Uwagi i spostrzeżenia opiekuna stażu:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….