Dodaj publikację
Autor
Renata Oszust
Data publikacji
2015-04-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej w oddziale I – III Szkoły Podstawowej dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
 Pobierz (doc, 34,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć z edukacji wczesnoszkolnej w oddziale I – III Szkoły Podstawowej dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Temat tygodniowy: Wiosenne warzywa
Temat dzienny: Sałata
Data: 28.05.2013r.
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna
Osoba prowadząca: Renata Oszust

Cele główne:
• rozwijanie aktywności poznawczej,
• rozwijanie inteligencji zmysłowej,
• tworzenie pozytywnej atmosfery podczas zajęć,
• doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• usprawnianie manualne;
• usprawnianie motoryki małej,

Cele operacyjne:
• potrafi wymienić cechy charakterystyczne sałaty,
• potrafi wymienić wiosenne warzywa,
• samodzielnie wycina liście z bibuły,
• potrafi przykleić liście z bibuły na szablon,
• powtarza za nauczycielem wiersz „Na straganie” J. Brzechwy;

Formy pracy: grupowa, indywidualna;

Metody pracy: opowiadanie, pokaz, praktyczne działanie, instrukcja, bajko terapia, muzykoterapia;

Pomoce do zajęć: świeża sałata, bibuła, nożyczki, klej, blok rysunkowy, ilustracje sałaty, płyta CD z muzyką relaksacyjną;

Przebieg zajęć:

1. Powitanie uczniów przez nauczyciela;

2. „Co to za warzywo?” - odgadnięcie nazwy pokazanego przez nauczyciela warzywa. Rozmowa kierowana na temat cech charakterystycznych sałaty. Opisywanie jej wielkości, kształtu i koloru. Oglądanie sałaty na ilustracjach;

3. Praca plastyczna – samodzielne wycinanie przez uczniów liści sałaty z bibuły. Naklejanie liści na karton – tworzenie główki sałaty.

4. Wystawa prac – po skończonej pracy uczniowie porządkują stolik, a nauczyciel wywiesza prace na gazetkę klasową;

5. „Na straganie” J. Brzechwy – próba powtórzenia za nauczycielem słów wiersza

„Na straganie”
Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
“Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”
“Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
“Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
“Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
“Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”
“A to feler” -
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
“Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
“Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”
“A to feler” -
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
“Gdzie się pani tu gramoli?!”
“Nie bądź dla mnie taka wielka” -
Odpowiada jej brukselka.
“Widzieliście, jaka krewka!” -
Zaperzyła się marchewka.
“Niech rozsądzi nas kapusta!”
“Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
“Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”
“A to feler” -
Westchnął seler.

6. Pożegnanie się z uczniami – podziękowanie uczniom za udział w zajęciach.

Uwagi i spostrzeżenia opiekuna stażu:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………