Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ZAJĘĆ Z BIOLOGII W KLASIE I GIMNAZJUM.
Prowadząca Beata Ewa Ostasiewicz
TEMAT: Rośliny okrytonasienne.
CEL OGÓLNY:
Poznanie budowy i funkcjonowania roślin okrytonasiennych.
CELE NAUCZANIA:
TERAPEUTYCZNE:
- kształtowanie pozytywnej samooceny w trakcie lekcji
- wyrabianie aktywnej postawy w stosunku do lekcji i procesu leczenia
- pomoc w adaptacji ucznia do nowego środowiska
WIADOMOŚCI:
- podaje nazwy elementów budowy kwiatu i określa ich rolę w rozmnażaniu płciowym
- definiuje pojęcie kwiatostanu i kwiatu
- wymienia sposoby zapylania kwiatów
UMIEJĘTNOŚCI:
- omawia funkcje poszczególnych elementów budowy kwiatu
- charakteryzuje sposoby zapylania kwiatów
POSTAWY:
- współpraca w grupie
- przekonanie o konieczności ochrony wszystkich organizmów
- zaangażowanie w poznawanie przyrody
FORMY PRACY: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karty pracy, podręcznik do biologii, tekst źródłowy „Wiedza i życie” nr 5/98, prezentacja multimedialna.
METODY: aktywizujące praca z kartą pracy i programem multimedialnym, materiałem źródłowym
TOK ZAJĘĆ :
FAZA WPROWADZJĄCA:
Sprawy organizacyjne
Uczniowie przypominają wiadomości z poprzedniej lekcji- charakterystyka cech roślin nagonasiennych
Przedstawienie celów lekcji
Podanie tematu lekcji
FAZA REALIZACYJNA:
Uczniowie wypełniają karty pracy na podstawie podręcznika , materiału źródłowego i programu multimedialnego
Nauczyciel nadzoruje pracę i pomaga w rozwiązaniu zadań
FAZA PODSUMOWUJĄCA:
Nauczyciel zadaję pytania utrwalające:
Na dzisiejszej lekcji mówiliśmy o ……………………………………..
Nauczyciel ocenia prace ucznia na lekcji
Zadaje pracę domową.
Opisz w punktach znaczenie roślin okrytonasiennych
KARTA PRACY
Cele lekcji:
TEMAT:
Uzupełnij kartę pracy korzystając z podręcznika i materiału źródłowego.
Co to jest kwiat i kwiatostan?
Narysuj kwiat i opisz jego budowę.
Uzupełnij tabelę.
ELEMENTY KWIATU
FUNKCJE
Podaj sposoby zapylania kwiatów, ich przystosowania do takiego sposobu zapylania . Podaj przykłady roślin.
PLAN ZAJĘĆ Z BIOLOGII W KLASIE II GIMNAZJUM.
Prowadząca Beata Ewa Ostasiewicz
TEMAT: Budowa i działanie układu wydalniczego.
CEL OGÓLNY:
Poznanie budowy, roli i mechanizmu działania układu wydalniczego.
CELE NAUCZANIA:
TERAPEUTYCZNE:
- kształtowanie pozytywnej samooceny w trakcie lekcji
- wyrabianie aktywnej postawy w stosunku do lekcji i procesu leczenia
- pomoc w adaptacji ucznia do nowego środowiska
WIADOMOŚCI:
- wymienia drogi usuwania z organizmu produktów przemiany materii
- wymienia kolejne elementy budowy układu wydalniczego
- wyjaśnia rolę układu wydalniczego
UMIEJĘTNOŚCI:
- porównuje procesy wydalania i defekacji
- charakteryzuje narządy układu wydalniczego
POSTAWY:
- współpraca w grupie
- dociekliwość w szukaniu odpowiedzi
FORMY PRACY: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karty pracy, podręcznik do biologii, prezentacja multimedialna, model człowieka.
METODY: aktywizujące praca z kartą pracy i programem multimedialnym.
TOK ZAJĘĆ :
FAZA WPROWADZJĄCA:
Sprawy organizacyjne
Przedstawienie celów lekcji
Podanie tematu lekcji i omawia zasady pracy na lekcji
FAZA REALIZACYJNA:
a )Uczniowie wypełniają karty pracy na podstawie podręcznika i programu multimedialnego
Nauczyciel nadzoruje pracę i pomaga w rozwiązaniu zadań
FAZA PODSUMOWUJĄCA:
Nauczyciel zadaję ...