Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TEST 1 gr a
Odpowiedz na pytania
W jaki sposób spadek cen określonego produktu wpłynie na oferowaną do sprzedaży ilość tego produktu? ....................................................................................................................................................................................................................................................
W jaki sposób wzrost cen określonego produktu wpłynie na oferowaną do sprzedaży ilość tego produktu? ....................................................................................................................................................................................................................................................
W jaki sposób spadek cen określonego produktu wpłynie na nabywaną przez konsumentów ilość tego produktu? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........
W jaki sposób wzrost cen określonego produktu wpłynie na nabywaną przez konsumentów ilość tego produktu? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wymienione elementy otoczenia przedsiębiorstwa podziel na dwie grupy: elementy otoczenia bezpośredniego i pośredniego. Następnie litery podpunktów elementów otoczenia wpisz do właściwych wierszy.
przepisy podatkowe; b) przepisy prawa dotyczące ochrony konsumentów; c) dostawcy; d) dochody ludności; e) nabywcy; f) biuro doradztwa podatkowego; g) biuro rachunkowe; h) agencja reklamowa; i) tradycja; j) zakład ubezpieczeń; k) bank; l) religia; ł) pracownicy; m) firmy konkurencyjne; n) sytuacja polityczna; o) warunki przyrodniczo-demograficzne; p) poziom postępu naukowo-technicznego
Elementy otoczenia bezpośredniego:……………………………………………………..
Elementy otoczenia pośredniego:…………………………………………………………
Połącz linią rodzaj koncepcji z odpowiadającymi jej założeniami
Nazwa koncepcji Założenia koncepcji
PRODUKCYJNA A. „klient kupuje tylko te produkty, których
potrzebuje”
PRODUKTOWA B. „klient kupuje tylko te produkty, których
potrzebuje, ale jednocześnie jego działanie
służy celom społecznym”
DYSTRYBUCYJNA C. „ klient kupuje produkty, których potrzeba
posiadania została mu ukształtowana”
MARKETINGOWA D. „ klient kupuje produkty wyjątkowe”
SPOŁECZNA E. „ klient kupuje produkty, które są tanie i
dostępne”
Uzupełnij zdanie
Koncepcja marketingowa opiera się na założeniu, że klienci kupują te produkty, których ………………………….Kierownictwo przedsiębiorstwa koncentruje swoje działania na rozpoznaniu ……………………………. potencjalnych klientów oraz ich ……………….. w sposób lepszy niż konkurencja.
W zadaniach 5 i 6 zaznacz jedną poprawną odpowiedź.
Firma, która doskonali swoje produkty, ponieważ uważa, że klient je kupi wtedy kiedy będą doskonałe, działa zgodnie z koncepcją
dystrybucyjną
produkcyjną
Produktową
Społeczną
Zgodnie z produkcyjną koncepcją działania firma
Intensywnie promuje swoje produkty
Poznaje potrzeby klientów
Doskonali swoje produkty
Obniża koszty produkcji
Wymień elementy konkurencji pozacenowej
………………………….
………………………….
………………………….
………………………….
………………………….
Podaj definicję prawa popytu i podaży
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wymień czynniki wpływające na zmienność popytu turystycznego
……………………………………………………………...........................
……………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
Podaj przykłady produktów turystycznych
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
. ………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………