Dodaj publikację
Autor
Ewa Chojnowska
Data publikacji
2015-04-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test z zakresu wiadomości wstępnych
 Pobierz (docx, 14,7 KB)

Podgląd treści

TEST 1 gr a

Odpowiedz na pytania

W jaki sposób spadek cen określonego produktu wpłynie na oferowaną do sprzedaży ilość tego produktu? ....................................................................................................................................................................................................................................................

W jaki sposób wzrost cen określonego produktu wpłynie na oferowaną do sprzedaży ilość tego produktu? ....................................................................................................................................................................................................................................................

W jaki sposób spadek cen określonego produktu wpłynie na nabywaną przez konsumentów ilość tego produktu? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........

W jaki sposób wzrost cen określonego produktu wpłynie na nabywaną przez konsumentów ilość tego produktu? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wymienione elementy otoczenia przedsiębiorstwa podziel na dwie grupy: elementy otoczenia bezpośredniego i pośredniego. Następnie litery podpunktów elementów otoczenia wpisz do właściwych wierszy.

przepisy podatkowe; b) przepisy prawa dotyczące ochrony konsumentów; c) dostawcy; d) dochody ludności; e) nabywcy; f) biuro doradztwa podatkowego; g) biuro rachunkowe; h) agencja reklamowa; i) tradycja; j) zakład ubezpieczeń; k) bank; l) religia; ł) pracownicy; m) firmy konkurencyjne; n) sytuacja polityczna; o) warunki przyrodniczo-demograficzne; p) poziom postępu naukowo-technicznego

Elementy otoczenia bezpośredniego:……………………………………………………..

Elementy otoczenia pośredniego:…………………………………………………………

Połącz linią rodzaj koncepcji z odpowiadającymi jej założeniami

Nazwa koncepcji Założenia koncepcji

PRODUKCYJNA A. „klient kupuje tylko te produkty, których

potrzebuje”

PRODUKTOWA B. „klient kupuje tylko te produkty, których

potrzebuje, ale jednocześnie jego działanie

służy celom społecznym”

DYSTRYBUCYJNA C. „ klient kupuje produkty, których potrzeba

posiadania została mu ukształtowana”

MARKETINGOWA D. „ klient kupuje produkty wyjątkowe”

SPOŁECZNA E. „ klient kupuje produkty, które są tanie i

dostępne”

Uzupełnij zdanie

Koncepcja marketingowa opiera się na założeniu, że klienci kupują te produkty, których ………………………….Kierownictwo przedsiębiorstwa koncentruje swoje działania na rozpoznaniu ……………………………. potencjalnych klientów oraz ich ……………….. w sposób lepszy niż konkurencja.

W zadaniach 5 i 6 zaznacz jedną poprawną odpowiedź.

Firma, która doskonali swoje produkty, ponieważ uważa, że klient je kupi wtedy kiedy będą doskonałe, działa zgodnie z koncepcją

dystrybucyjną

produkcyjną

Produktową

Społeczną

Zgodnie z produkcyjną koncepcją działania firma

Intensywnie promuje swoje produkty

Poznaje potrzeby klientów

Doskonali swoje produkty

Obniża koszty produkcji

Wymień elementy konkurencji pozacenowej

………………………….

………………………….

………………………….

………………………….

………………………….

Podaj definicję prawa popytu i podaży

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wymień czynniki wpływające na zmienność popytu turystycznego

……………………………………………………………...........................

……………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………

Podaj przykłady produktów turystycznych

………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………

. ………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………