Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji informatyki
W klasie II gimnazjum
/lekcja poprowadzona w podczas wizytacji z kuratorium/
Treści nauczania:
Temat lekcji:
Cel ogólny lekcji:
Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania zadań
z programu nauczania gimnazjum i życia codziennego
Funkcja logiczna Jeżeli
Zapoznanie uczniów z budową, działaniem oraz zastosowaniem funkcji
logicznej Jeżeli
Cele operacyjne:
- uczeń potrafi stosować funkcję logiczną Jeżeli w MS Excel,
- uczeń zna budowę funkcji logicznej Jeżeli,
- potrafi rozwiązać problem z różnych dziedzin za pomocą funkcji logicznej Jeżeli,
- potrafi rozwiązać problem z różnych dziedzin za pomocą zagnieżdżonej funkcji logicznej Jeżeli,
Cele wychowawcze:
- przygotowanie do aktywnego i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie informacyjnym,
- rozwijanie zainteresowań poznawczych,
- wzmacnianie wiary we własne siły,
Formy pracy:
Metody pracy:
Pomoce dydaktyczne:
Przebieg lekcji:
indywidualna, grupowa
projekcja filmu edukacyjnego, ćwiczenia praktyczne na komputerze
komputer wraz oprogramowaniem Microsoft Excel, rzutnik, zestawy
zadań do wykonania (pliki), płyta CD z filmem, schemat budowy
formuły Jeżeli, krzyżówka
Faza realizacji
Czynności nauczyciela
Czynności uczniów
Wstępna
Czynności
organizacyjne
Przypomnienie
wiadomości z
ostatniej lekcji
Polecenie włączenia
komputerów
Sprawdzenie obecności
Zadanie pytań:
1. Gdzie i jak wstawiamy
formuły w MS Excel?
2. Jak obliczyć sumę z
komórek D2 i D3?
3. Jak obliczymy sumę danych
z komórek np. D1 do D25?
Zajmują swoje stanowiska,
włączają komputery i logują
się
Odpowiadają na zadane przez
nauczyciela pytania
Zapisują temat zajęć do
zeszytu
Oglądając film śledzą
podawane w nim informacje
dotyczące budowy funkcji
logicznej Jeżeli oraz jej
przykładowego zastosowania
Uczniowie na swoich
komputerach uruchamiają MS
Excel i proponują rozwiązanie
danego zadania
Rozwiązują samodzielnie lub
w grupie dwuosobowej
zestawy zadań przygotowane
przez nauczyciela. W razie
wątpliwości zadają pytania
Odpowiadają na postawione
przez nauczyciela pytania
Uczniowie odbierają jeden
egzemplarz
Wylogowują się, pozostawiają
miejsce pracy w należytym
porządku
Podanie tematu
i celów lekcji
Podaje temat lekcji i główne
cele lekcji
Projekcja filmu
edukacyjnego
Uruchamia film edukacyjny nt.
budowy i zastosowania funkcji
logicznej Jeżeli
Właściwa
Elementy pokazu
Podsumowująca
Ćwiczenia
praktyczne
Powtórzenie
wiadomości
zdobytych na
lekcji
Praca domowa
Ocena pracy na
lekcji
Zawiesza na tablicy
załącznik 2
Wspólnie z uczniami
rozwiązuje zadanie_1
znajdujące się na dysku
sieciowym Z:
Wydaje polecenie
rozwiązywania zadań
umieszczonych na dysku
sieciowym Z: Nadzoruje prace
uczniów
Pytania kontrolne po lekcji:
1. Jak zbudowana jest
funkcja logiczna Jeżeli?
2. Kiedy stosujemy funkcję
logiczną Jeżeli?
Zadaje pracę domową
w formie krzyżówki do
rozwiązania
Ocenia uczniów najbardziej
aktywnych na lekcji
Końcowa
Porządkowanie
stanowisk
Nadzoruje porządkowanie
stanowisk
Załączniki do lekcji:
- zestaw treści zadań do wykonania (plik.doc) załącznik 1
- schemat budowy formuły logicznej Jeżeli załącznik 2 ...