Dodaj publikację
Autor
Anna Więcławek
Data publikacji
2015-04-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
54

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program ten jest wynikiem doświadczeń i przemyśleń, które zrodziły się w trakcie 6-letniej pracy nauczycielskiej. Stosowanie piosenek, rymowanek oraz techniki dramy w czasie lekcji było motywacją dla autorki do opracowania własnego programu nauczania języka angielskiego w kl. I-III wzbogaconego o elementy dramy stosowanej i aktywnej twórczości. Program koncentruje się głównie na zdiagnozowanych indywidualnych potrzebach ucznia związanych z przyswajaniem nowego słownictwa oraz wpływie dramy stosowanej na przebieg nauczania i zachowania ucznia.
 Pobierz (docx, 54,0 KB)

Podgląd treści

„Angielski płynnie”

Program autorski

nauczania języka angielskiego

w kl. I-III

z elementami dramy stosowanej i aktywnej twórczości

Anna Więcławek

“If you want your children to be intelligent, read them fairy tales. If you want them to be more intelligent, read them more fairy tales.”    Albert Einstein

SPIS TREŚCI

I. Metryczka programu 4

II. Opis programu 4

Geneza 4

Koncepcja 5

Adresaci 6

III. Cele kształcenia i wychowania 7

IV. Treści 9

Materiał leksykalny 9

Struktury gramatyczne 10

V. Sposoby osiągania celów 11

Metody nauczania 12

Techniki nauczania 15

Formy pracy 20

Materiały i środki dydaktyczne 20

VI. Ocenianie 21

VII. Ewaluacja 24

VIII. Bibliografia 25

I. Metryczka

Przedmiot: język angielski

Etap edukacji: I etap nauki – szkoła podstawowa kl. I-III

Wymiar godzin w tygodniu: dwa zajęcia 45-minutowe

Autor: Anna Więcławek – nauczyciel mianowany w Szkole Podstawowej Nr 2

w Miechowie

Recenzent:

mgr Jacek Banasik – nauczyciel dyplomowany, ekspert z listy MEN

Data opracowania: VIII 2014 r.

II. Opis programu

Geneza

Program ten jest wynikiem doświadczeń i przemyśleń, które zrodziły się w trakcie 6-letniej pracy nauczycielskiej w Szkole Podstawowej Nr 2 w Miechowie. Stosowanie piosenek, rymowanek oraz techniki dramy w czasie lekcji było motywacją dla autorki do opracowania własnego programu nauczania języka angielskiego w kl. I-III wzbogaconego o elementy dramy stosowanej i aktywnej twórczości. Program koncentruje się głównie na zdiagnozowanych indywidualnych potrzebach ucznia związanych z przyswajaniem nowego słownictwa oraz wpływie dramy stosowanej na przebieg nauczania i zachowania ucznia. Poprzez odpowiednio przygotowany materiał leksykalno-gramatyczny można osiągnąć doskonalenie sprawności językowych ucznia niezbędnych w codziennej komunikacji. Natomiast dodatkowe elementy dramy stosowanej i aktywnej twórczości wpływają równocześnie na poprawę zachowania i funkcjonowania społecznego uczniów, co z kolei wpływa na efektywność nauczania języka obcego. Uczniowie przyswajają materiał w sposób naturalny poprzez komunikację z nauczycielem, śpiewanie piosenek oraz aktywną twórczość, czego wynikiem jest doskonalenie umiejętności współpracy z innymi ludźmi, kształtowanie osobowości, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Elementy dramy stosowanej pomagają osiągnąć zamierzone cele społeczne, np. zmianę negatywnego podejścia ucznia do nauki języka obcego, naukę umiejętności interpersonalnych i społecznych, co może być pomocne w profilaktyce zaburzeń zachowania u uczniów.

Program pozwala na zrealizowanie wszystkich treści zawartych w podręcznikach przeznaczonych do nauki języka obcego w pierwszym etapie edukacyjnym. Dodatkowo umożliwia rozwój zainteresowań i talentów oraz pozwala na zintegrowanie takich obszarów jak edukacja językowa i muzyczna ze sferą psychospołeczną. Zajęcia z wykorzystaniem metody dramy stosowanej uczą przełamywać barierę komunikacyjną i budują wiarę uczniów we własne możliwości.

Koncepcja

Program autorski nauczania języka angielskiego w kl ...