Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Angielski płynnie”
Program autorski
nauczania języka angielskiego
w kl. I-III
z elementami dramy stosowanej i aktywnej twórczości
Anna Więcławek
“If you want your children to be intelligent, read them fairy tales. If you want them to be more intelligent, read them more fairy tales.” Albert Einstein
SPIS TREŚCI
I. Metryczka programu 4
II. Opis programu 4
Geneza 4
Koncepcja 5
Adresaci 6
III. Cele kształcenia i wychowania 7
IV. Treści 9
Materiał leksykalny 9
Struktury gramatyczne 10
V. Sposoby osiągania celów 11
Metody nauczania 12
Techniki nauczania 15
Formy pracy 20
Materiały i środki dydaktyczne 20
VI. Ocenianie 21
VII. Ewaluacja 24
VIII. Bibliografia 25
I. Metryczka
Przedmiot: język angielski
Etap edukacji: I etap nauki – szkoła podstawowa kl. I-III
Wymiar godzin w tygodniu: dwa zajęcia 45-minutowe
Autor: Anna Więcławek – nauczyciel mianowany w Szkole Podstawowej Nr 2
w Miechowie
Recenzent:
mgr Jacek Banasik – nauczyciel dyplomowany, ekspert z listy MEN
Data opracowania: VIII 2014 r.
II. Opis programu
Geneza
Program ten jest wynikiem doświadczeń i przemyśleń, które zrodziły się w trakcie 6-letniej pracy nauczycielskiej w Szkole Podstawowej Nr 2 w Miechowie. Stosowanie piosenek, rymowanek oraz techniki dramy w czasie lekcji było motywacją dla autorki do opracowania własnego programu nauczania języka angielskiego w kl. I-III wzbogaconego o elementy dramy stosowanej i aktywnej twórczości. Program koncentruje się głównie na zdiagnozowanych indywidualnych potrzebach ucznia związanych z przyswajaniem nowego słownictwa oraz wpływie dramy stosowanej na przebieg nauczania i zachowania ucznia. Poprzez odpowiednio przygotowany materiał leksykalno-gramatyczny można osiągnąć doskonalenie sprawności językowych ucznia niezbędnych w codziennej komunikacji. Natomiast dodatkowe elementy dramy stosowanej i aktywnej twórczości wpływają równocześnie na poprawę zachowania i funkcjonowania społecznego uczniów, co z kolei wpływa na efektywność nauczania języka obcego. Uczniowie przyswajają materiał w sposób naturalny poprzez komunikację z nauczycielem, śpiewanie piosenek oraz aktywną twórczość, czego wynikiem jest doskonalenie umiejętności współpracy z innymi ludźmi, kształtowanie osobowości, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Elementy dramy stosowanej pomagają osiągnąć zamierzone cele społeczne, np. zmianę negatywnego podejścia ucznia do nauki języka obcego, naukę umiejętności interpersonalnych i społecznych, co może być pomocne w profilaktyce zaburzeń zachowania u uczniów.
Program pozwala na zrealizowanie wszystkich treści zawartych w podręcznikach przeznaczonych do nauki języka obcego w pierwszym etapie edukacyjnym. Dodatkowo umożliwia rozwój zainteresowań i talentów oraz pozwala na zintegrowanie takich obszarów jak edukacja językowa i muzyczna ze sferą psychospołeczną. Zajęcia z wykorzystaniem metody dramy stosowanej uczą przełamywać barierę komunikacyjną i budują wiarę uczniów we własne możliwości.
Koncepcja
Program autorski nauczania języka angielskiego w kl ...