Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE
|DATA: |03.02.2015 |
|KLASA: |II B |
|PODRĘCZNIK: |New Exam Connections 3 |
|TEMAT: |Can you help me? – wyrażanie próśb i podziękowań – czytanie i |
| |analizowanie tekstu na podstawie dialogu. |
CELE LEKCJI:
1 Cel ogólny
Uczeń czyta i analizuje tekst na podstawie dialogu.
Cele szczegółowe
Uczeń:
• zapoznaje się ze słownictwem oraz zwrotami związanymi z wyrażaniem próśb i podziękowań;
• rozumie ze słuchu oraz utrwala wymowę;
• potrafi przeczytać tekst – dialog z podziałem na role;
• rozumie pytania dotyczące dialogu i formułuje poprawne odpowiedzi.
METODY:
• komunikacyjna;
• indukcyjna;
FORMY PRACY:
• praca całą klasą (lockstep);
• praca indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna;
• praca w parach;
ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE:
• podręcznik oraz ćwiczenia;odtwarzacz i audio CD;
• karta pracy (załącznik nr 1);
• tablica, kreda; zeszyt ucznia;
II. PRZEBIEG LEKCJI
1. Zapisanie tematu lekcji oraz zapoznanie uczniów z celami lekcji.
2. Zapoznanie uczniów ze słownictwem oraz zwrotami dotyczącymi wyrażaniem próśb oraz podziękowań ( podręcznik str,52 zadanie A).
3. Słuchanie tekstu ze zrozumieniem (podręcznik str.52 zadanie 1).
4. Czytanie dialogu z podziałem na role ( podręcznik str.52 zadanie 1).
5. Rozwiązywanie zadania typu Prawda/Fałsz ( podręcznik str. 52 zadanie 2).
6. Omówienie zwrotów formalnych i nieformalnych (podręcznik str. 57 zadanie 4).
7. Rozumienie tekstu słuchanego (podręcznik str.57 zadanie 6).
8. Układamy dialog w odpowiedniej kolejności (karta pracy – załącznik nr 1).
8. Krótkie podsumowanie lekcji, ocena aktywności uczniów.
-----------------------
2