Dodaj publikację
Autor
Ewa Wasiluk
Data publikacji
2015-05-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
110

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej dla klasy I.
 Pobierz (docx, 807,8 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć dla klasy I a

Prowadząca: Ewa Wasiluk

Data: 11.04.2013 r.

Temat: Kwietniowa pogoda.

Przewidywane osiągnięcia uczniów:

Uczeń:

wyjaśnia zjawisko zmian pór roku,

wie, kiedy rozpoczynają się kalendarzowe pory roku,

zna nazwy dni tygodnia i miesięcy,

porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej,

ustala i wybiera odpowiednie wyraz pasujący do obrazka,

poznaje nowe słownictwo,

zna i wyjaśnia przysłowia związane z kwietniem,

dostrzega rolę i znaczenie pór roku w życiu człowieka,

potrafi podzielić wyrazy na sylaby i głoski,

porządkuje liczby w kolejności rosnącej,

liczy w pamięci i na konkretach w zakresie 10,

określa zasady zdrowego odżywiania oraz rozumie jakie znaczenie w życiu człowieka pełni ruch na świeżym powietrzu i odpowiedni dobór stroju do pogody.

Metody: - słowna: rozmowa,

- oglądowa: obserwacja, pokaz

- aktywizujące: kalambury, zagadki

- praktyczne działanie -ćwiczenia przedmiotowe

Formy: - zbiorowa,

- indywidualna jednolita i zróżnicowana,

- grupowa

Środki aktywizujące: kartki z nazwami pór roku, globus, lampka, karta pracy nr 1 – plątaninka literowa, karta pracy nr 2 - ilustracje pór roku; plansza z ilustracjami symboli poszczególnych pór roku wraz z datami ich rozpoczęcia, wyrazy do ułożenia w kolejności alfabetycznej, zeszyty ćwiczeń, podręcznik, zagadki, kwiaty z działaniami matematycznymi, symbole pogody .

Przebieg zajęć:

Czynności organizacyjno-porządkowe. Powitanie zabawą „Witam wszystkich którzy…”.

Plątaninka literowa – Kwietniowa pogoda - będąca tematem zajęć. Zapisanie hasła w zeszycie.

Praca na dywanie - wykonanie przez nauczyciela doświadczenia z globusem i lampką w celu wyjaśnienia uczniom zjawiska występowania pór roku.

(Przejście na dywan jak i powrót do ławek w określony przez nauczyciela sposób – po odgadnięciu zagadki przez uczniów np. skacząc jak żabka, lecąc jak bocian i klekocąc itp.)

Rozmowa kierowana na temat znaczenia pór roku w życiu człowieka i zwierząt oraz cech charakterystycznych danej pory roku na podstawie planszy:

- co dzieje się w przyrodzie w poszczególnych porach roku?

- jak zachowują się zwierzęta?

- jaki znaczenie mają pory roku dla człowieka?

Zwrócenie szczególnej uwagi na zdrowe odżywianie (korzystanie z dobrodziejstw natury – nowalijki wiosenne), ruch na świeżym powietrzu i odpowiedni strój w ciągu całego roku.

Praca indywidualna zróżnicowana – rozpoznawanie i dopasowywanie obrazków do pór roku.

Podział nazw pór roku na głoski i sylaby przez chętnych uczniów.

Praca w grupach dwuosobowych - układanka alfabetyczna.

Uczniowie układają wyrazy w kolejności alfabetycznej, następnie wspólnie przyporządkowują karty do danej pory roku.

Przerwa śródlekcyjna – ,,Gimnastyka dni tygodnia,,

Praca z podręcznikiem- odczytanie przysłowia o kwietniu oraz omówienie zdjęć przedstawiających zjawiska atmosferyczne:

- opowiedz, co widzisz na zdjęciach,

- jak rozumiesz przysłowie ,,Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata,, ?

- wyjaśnienie, od czego bierze swoją nazwę kwiecień.

Kalambury – jaka dzisiaj ...