Dodaj publikację
Autor
Grażyna Koruszowic
Data publikacji
2015-05-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
344

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wychowawcy klasy został skonstruowany na bazie Szkolnego Programu Wychowawczego oraz Szkolnego Programu Profilaktycznego. Pomimo, iż każda szkoła ma inne programy, to jednak ten plan wychowawcy klasy pierwszej może być dla kogoś wzorem lub szkieletem do stworzenia własnego. Zawarte w nim cele i zadania są realizowane w ciągu całego roku szkolnego.
 Pobierz (docx, 26,4 KB)

Podgląd treści

Plan pracy wychowawczej został opracowany na bazie Szkolnego Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktycznego.

CEL GŁÓWNY

ZADANIA

TEMAT

SPOSÓB REALIZACJI

TERMIN

RODZAJ EDUKACJI/ PROFILAKTYKI

Uczeń rozwija się intelektualnie

Przekazywanie wiedzy za pomocą najlepszych metod i form (korzystanie ze środków audiowizualnych).

Kształtowanie potrzeb i nawyków czytelniczych oraz związanych z udziałem w życiu kulturalnym.

Organizowanie zajęć wspierających i rozwijających zainteresowania.

Udzielenie pomocy pedagogicznej i psychologicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- wielozmysłowe poznawanie świata,

- zasady korzystania z komputerów, telewizji, Internetu

- poznanie pracy bibliotekarza

- pasowanie na ucznia, czytelnika,

- korzystanie ze źródeł informacji zawartych w czasopismach i książkach dla dzieci

- przygotowanie dzieci do odbioru i tworzenia sztuki

- aktywizacja uczniów

- badanie dojrzałości szkolnej,

-opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce

- Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

-efektywne wykorzystanie bazy szkoły (np. środki audiowizualne),

- wyjście do szkolnej biblioteki,

- pasowanie na uczniów klas pierwszych oraz czytelników

-rozwijanie zainteresowań czytelniczych

- czytanie lektur,

- korzystanie z czytelni,

- wyjścia do kina, teatru…

- udział w konkursach zgodnie z zainteresowaniami

- zakwalifikowanie uczniów do zespołu dydaktyczno-wyrównawczego

- prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, kompensacyjnych, logopedycznych przez specjalistów

- rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami, udzielanie wskazówek do pracy w domu,

- kierowanie uczniów na badania do PPP

- realizacja programu „Nie ma kaleki – jest Człowiek”

- pogadanki na temat efektywnej nauki i sposobów odrabiania pracy domowej

cały rok, okazjonalnie

wrzesień

październik,

II półrocze

okazjonalnie

okazjonalnie

wrzesień

cały rok

według potrzeb

cały rok

okazjonalnie

- e. polonistyczna

- e. społeczno-przyrodnicza

- działalność wychowawcza

- profilaktyka niedostosowania społecznego

- e. artystyczno-techniczna

-e. matematyczna

Uczeń dba o sprawność fizyczną i zdrowie.

Kształtowanie nawyków higienicznego trybu życia i zdrowego żywienia.

Nauka dbania o bezpieczeństwo swoje i innych (pierwsza pomoc, szkolenie przeciwpożarowe, ruch na drodze).

Kształtowanie sprawności fizycznej.

Kształtowanie wrażliwości na piękno przyrody oraz potrzeby dbałości o środowisko.

- korzystanie z urządzeń sanitarnych,

- dbałość o estetyczne i czyste spożywanie posiłków,

- kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się,

- dostosowanie ubioru do zmieniających się warunków atmosferycznych,

- jestem uczestnikiem ruchu drogowego,

-bezpieczeństwo w szkole, w domu, na placu zabaw,

-znajomy, nieznajomy?

- dbałość o higienę pracy,

-poznanie numerów alarmowych,

- zachowanie się w razie zagrożenia pożarem

- dobre rady i przestrogi na ferie, wakacje

- pierwsza pomoc przedmedyczna – jak zachować się w sytuacji zagrożenia zdrowia

- choroby, zarazki, bakterie

- waga szczepień profilaktycznych

- organizowanie zabaw na świeżym powietrzu i w sali lekcyjnej,

- aktywne sposoby spędzania czasu wolnego,

- wycieczki szkolne,

- „Dzień Sportu”

- udział uczniów w zajęciach specjalistycznyh

- akcja „Sprzątanie świata”, Światowy Dzień Ziemi

- skutki zanieczyszczenia środowiska,

- pogadanki, pokaz

- pogadanki, scenki rodzajowe,

- przygotowywanie kanapek, surówek, pogadanki

- pogadanki, pokaz,

- wyjście na skrzyżowanie, nauka bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,

- pogadanki, omawianie ...