Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawczej został opracowany na bazie Szkolnego Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktycznego.
CEL GŁÓWNY
ZADANIA
TEMAT
SPOSÓB REALIZACJI
TERMIN
RODZAJ EDUKACJI/ PROFILAKTYKI
Uczeń rozwija się intelektualnie
Przekazywanie wiedzy za pomocą najlepszych metod i form (korzystanie ze środków audiowizualnych).
Kształtowanie potrzeb i nawyków czytelniczych oraz związanych z udziałem w życiu kulturalnym.
Organizowanie zajęć wspierających i rozwijających zainteresowania.
Udzielenie pomocy pedagogicznej i psychologicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- wielozmysłowe poznawanie świata,
- zasady korzystania z komputerów, telewizji, Internetu
- poznanie pracy bibliotekarza
- pasowanie na ucznia, czytelnika,
- korzystanie ze źródeł informacji zawartych w czasopismach i książkach dla dzieci
- przygotowanie dzieci do odbioru i tworzenia sztuki
- aktywizacja uczniów
- badanie dojrzałości szkolnej,
-opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce
- Jak się uczyć, żeby się nauczyć?
-efektywne wykorzystanie bazy szkoły (np. środki audiowizualne),
- wyjście do szkolnej biblioteki,
- pasowanie na uczniów klas pierwszych oraz czytelników
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych
- czytanie lektur,
- korzystanie z czytelni,
- wyjścia do kina, teatru…
- udział w konkursach zgodnie z zainteresowaniami
- zakwalifikowanie uczniów do zespołu dydaktyczno-wyrównawczego
- prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, kompensacyjnych, logopedycznych przez specjalistów
- rozmowy indywidualne z uczniami, rodzicami, udzielanie wskazówek do pracy w domu,
- kierowanie uczniów na badania do PPP
- realizacja programu „Nie ma kaleki – jest Człowiek”
- pogadanki na temat efektywnej nauki i sposobów odrabiania pracy domowej
cały rok, okazjonalnie
wrzesień
październik,
II półrocze
okazjonalnie
okazjonalnie
wrzesień
cały rok
według potrzeb
cały rok
okazjonalnie
- e. polonistyczna
- e. społeczno-przyrodnicza
- działalność wychowawcza
- profilaktyka niedostosowania społecznego
- e. artystyczno-techniczna
-e. matematyczna
Uczeń dba o sprawność fizyczną i zdrowie.
Kształtowanie nawyków higienicznego trybu życia i zdrowego żywienia.
Nauka dbania o bezpieczeństwo swoje i innych (pierwsza pomoc, szkolenie przeciwpożarowe, ruch na drodze).
Kształtowanie sprawności fizycznej.
Kształtowanie wrażliwości na piękno przyrody oraz potrzeby dbałości o środowisko.
- korzystanie z urządzeń sanitarnych,
- dbałość o estetyczne i czyste spożywanie posiłków,
- kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się,
- dostosowanie ubioru do zmieniających się warunków atmosferycznych,
- jestem uczestnikiem ruchu drogowego,
-bezpieczeństwo w szkole, w domu, na placu zabaw,
-znajomy, nieznajomy?
- dbałość o higienę pracy,
-poznanie numerów alarmowych,
- zachowanie się w razie zagrożenia pożarem
- dobre rady i przestrogi na ferie, wakacje
- pierwsza pomoc przedmedyczna – jak zachować się w sytuacji zagrożenia zdrowia
- choroby, zarazki, bakterie
- waga szczepień profilaktycznych
- organizowanie zabaw na świeżym powietrzu i w sali lekcyjnej,
- aktywne sposoby spędzania czasu wolnego,
- wycieczki szkolne,
- „Dzień Sportu”
- udział uczniów w zajęciach specjalistycznyh
- akcja „Sprzątanie świata”, Światowy Dzień Ziemi
- skutki zanieczyszczenia środowiska,
- pogadanki, pokaz
- pogadanki, scenki rodzajowe,
- przygotowywanie kanapek, surówek, pogadanki
- pogadanki, pokaz,
- wyjście na skrzyżowanie, nauka bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
- pogadanki, omawianie ...