Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Jasiakiewicz
Data publikacji
2015-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
215

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pomysły zajęć plastycznych i technicznych dla dzieci w klasach II i III.
 Pobierz (docx, 19,1 KB)

Podgląd treści

Plan pracy koła plastyczno – technicznego

W klasach II – III

„Tęczowa kraina”

Opracowała i wdraża mgr Agnieszka Jasiakiewicz,

Nauczyciel Zespołu Szkół nr 13 w Koszalinie,

Szkoła Podstawowa nr 5.

Koszalin 2014/2015r.

Wstęp

Sztuka w wychowaniu dzieci odgrywa ogromną rolę. Daje im możliwość wyrażania własnych myśli i uczuć, prezentowania świata widzianego z ich perspektywy. Jest dla nich twórczą, dynamiczną aktywnością.

Wyrażanie się przez sztukę, obserwowanie i obcowanie z nią rozwija u dzieci szeroko pojętą ekspresję, umiejętności artystyczne, a także zdolność dążenia do zamierzonego celu. Pozwala na wyrabianie u dzieci poczucia ładu, porządku oraz estetyki, rozbudza ich ciekawość, wrażliwość oraz sprzyja w odkrywaniu własnego „ja”.

Uczestnicząc w zajęciach członek kółka wycisza nagromadzone w sobie negatywne emocje poprzez angażowanie się w swoje dzieło. To wszystko co jest nowe, interesujące, działa na zmysły dzieci, na rozwój percepcji i wyobraźni tym samym będąc źródłem radości i pozytywnych emocji.

Mam szczerą nadzieję, że program przeze mnie opracowany da dzieciom ogrom radości, możliwość spędzenia wolnego czasu w sposób kreatywny, a także rozbudzi w nich ciekawość do poznawania świata i wyrażania go za pomocą nowopoznanych technik.

Organizacja zajęć

Zajęcia koła plastyczno – technicznego odbywają się raz w tygodniu w wymiarze czasu dwóch godzin lekcyjnych, w sali kształcenia zintegrowanego. W czasie zajęć brane są pod uwagę indywidualne zainteresowania uczniów, którzy mogą wpływać na dobór realizowanych tematów.

Cel główny: rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych dzieci poprzez różnorodne działania plastyczne i techniczne.

Cele szczegółowe:

rozwijanie u dzieci zainteresowań oraz uzdolnień artystycznych,

zdobywanie umiejętności w posługiwaniu się różnymi technikami plastycznymi,

uczenie się prawidłowego sposobu łączenia różnych technik plastycznych,

rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia,

nabywanie umiejętności pracy w zespole,

podnoszenia własnej wartości a także dostrzeganie jej w innych osobach,

rozwijanie sprawności manualnej dzieci

rozwijanie ich wrażliwości estetycznej.

Przewidywane umiejętności dzieci:

poznania różnych technik plastycznych

wyrobienia nawyku dbałości o estetykę wykonanych prac

poznania podstawowych reguł i zasad obowiązujących podczas wykonania prac plastycznych

rozwijania wyobraźni i logicznego myślenia

doskonalenia umiejętności manualnych i percepcyjnych

poznania różnych materiałów plastycznych

przenoszenia zdobytej wiedzy i umiejętności na inne dziedziny nauki i życia codziennegorozwijania zainteresowań uczniów

urozmaicenia zajęć

aktywizacji i integracji uczniów

Sposoby osiągania celów:

rytmiczności – 1 raz w tygodniu

unikania monotonności – wprowadzenie nowych, ciekawych, oryginalnych zadań i technik plastycznych;

racjonalnego planowania – zaplanowanie zajęć tak by nie przemęczyć dzieci, zapewnić im swobodę wypowiedzi i własnych przemyśleń;

odpowiedniej atmosfery – sprzyjanie pracy twórczej, zaspakajanie potrzeb bezpieczeństwa, akceptacji i uznania.

Metody realizacji:

działania praktycznego,

doświadczeń i eksperymentowania (np. mieszanie barw),

pokazu i obserwacji.

Formy ...