Dodaj publikację
Autor
Anna Dąbrowska
Data publikacji
2015-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
280

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykład lekcji - praca z lekturą "Szewczyk Dratewka".
 Pobierz (doc, 56,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęć dla klasy II

Prowadząca: Anna Dąbrowska
Data:

Temat: Szewczyk Dratewka – bohater godny naśladowania.

Przewidywane osiągnięcia uczniów:

Uczeń:
• dodaje i odejmuje w zakresie 20,
• wypowiada się na określony temat,
• wyodrębnia wydarzenia w utworze,
• ustala kolejność zdarzeń w lekturze,
• zwraca uwagę na cechy bohatera godne naśladowania,
• dokonuje oceny zachowania głównego bohatera,
• czyta ze zrozumieniem,
• dostrzega rolę bezinteresownej pomocy

Metody: - słowna: rozmowa, praca z tekstem,
- oglądowa: obserwacja,
- burza mózgów

Formy: - zbiorowa,
- indywidualna zróżnicowana.

Środki aktywizujące: egzemplarze lektury dla każdego ucznia, karty pracy, kartki z cechami
Dratewki

Przebieg zajęć:

|Lp. | Tok lekcji | Czynności nauczyciela i ucznia |
|1. |Czynności organizacyjno-porządkowe. |Nauczyciel wita się z dziećmi. |
| | | |
| |Wprowadzenie do tematu lekcji. | |
|2. | |Uczniowie wykonują działania matematyczne, układają wyniki malejąco i odczytują hasło (karta |
| | |pracy 1): |
| | | |
| | |SZEWCZYK DRATEWKA |
| |Wypowiedzi uczniów na temat lektury. |Kim był i co robił Szewczyk Dratewka? |
| | | |
|3. | |Nauczyciel zadaje pytania: |
| | |W jaki sposób Dratewka pomógł mrówkom? |
| | |Jak naprawił krzywdę wyrządzoną pszczołom przez niedźwiedzia? |
| | |Dzięki czemu zyskał wdzięczność kaczek? |
| | |Dokąd dotarł podczas swojej wędrówki? |
| | |W jaki sposób mógł pomóc pannie zamkniętej w wieży? |
| | |Ile i jakie zadania dostał Dratewka od złej czarownicy? |
| | |Kto, dlaczego i w jaki sposób pomógł Dratewce? |
| | |Co stało się z czarownicą po uwolnieniu panny? |
| | | |
| |Ustalenie kolejności wydarzeń. | |
| | |Uczniowie ustalają kolejność wydarzeń oraz przyporządkowują odpowiednie tytuły do ilustracji |
| | |przedstawiających przygody Szewczyka (karta pracy 2). |
|4. | | |
| | |1.Wyprawa Dratewki w świat. |
| | |2. Pomoc mrówkom. |
| | |3. Pomoc pszczołom. |
| | |4. Karmienie kaczek. |
| | |5. Rozmowa szewczyka z ludźmi. |
| | |6. Spotkanie z czarownicą. |
| | |7. Przebieranie maku. |
| | |8. Znalezienie kluczyka. |
| | |9. Wskazanie panny. |
| | |10. Szczęśliwe zakończenie. |
| | | |
| | | |
| |Burza mózgów „Jaki był szewczyk Dratewka”? |Uczniowie gromadzą wyrazy określające postępowanie bohatera lektury (eksponowanie ich na |
| | |tablicy). |
| | | |
|5. | |Przykład: dzielny, uczynny, odważny, bezinteresowny, bohaterski, życzliwy, troskliwy, dobry, |
| | |wrażliwy. |
| | |Głośne czytanie fragmentów książki uzasadniających niektóre określenia. |
| | | |
| |Ocena postępowania bohatera. |Uczniowie uzupełniają tekst z lukami (karta pracy 3). |
| | | |
| |Podsumowanie. |Czy Szewczyk Dratewka może być wzorem do naśladowania? Dlaczego? |
| | |(był dobry w stosunku do innych, szanował innych, nie spodziewał się zapłaty za udzielaną |
|6. | |pomoc – szanowanie innych to również nasz obowiązek) |
| | |Czy możecie wymienić jakieś osoby, które również są godne naśladowania? |
|7. | |( nawiązanie do osoby patrona szkoły Jana Pawła II). |
| | | |
| | |Wklejenie podpisów pod odpowiednimi obrazkami przedstawiającymi wędrówkę Szewczyka Dratewki. |
| | |(karta pracy 2). |
| | | |
| |Praca domowa. | |
| | | |
| | | |
| | | |
|8. | | |

KARTA PRACY 1

Wykonaj działania, ułóż wyniki od największego do najmniejszego.
Odczytaj hasło.
|20-2 | |10-2+2 | |17-2-3 | |
|Sylaba | | | | | |

Hasło: …………………………………………………………………………

KARTA PRACY 1

Wykonaj działania, ułóż wyniki malejąco. Odczytaj hasło.

|6+6+6 |5+7 |18-0-1 |20-6+6 |11-2 ...