Dodaj publikację
Autor
Rafał Baranowski
Data publikacji
2015-05-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
52

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt przedstawia kilka ćwiczeń doskonalących kozłowanie piłki oraz podania i chwyty.
 Pobierz (doc, 52,5 KB)

Podgląd treści


Data 24.01.2014r.

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

MINI PIŁKA KOSZYKOWA

Klasa: IV Liczba ćwiczących: 11 Czas trwania: 45 min.

Miejsce : salka gimnastyczna

Przybory : piłki koszykowe, słupki, ławki gimnastyczne, szarfy,

Umiejętności (zadania główne i dodatkowe): Podaj i złap. Nauka podań i chwytów piłki oburącz sprzed klatki piersiowej. Doskonalenie techniki kozłowania piłki prawą i lewa ręką.

Motoryczność: Poprawa wytrzymałości, wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg.

Wiadomości : Przypomnienie podstawowych przepisów gry dotyczących prawidłowego kozłowania, błędu podwójnego kozłowania i błędu kroków.

|Tok lekcji |Nazwa i opis ćwiczenia |Dozowanie |Uwagi organizacyjno - |
| | | |metodyczne |
|Część wstępna |Zbiórka, raport, podanie zadań i przebiegu |2min |U- ustawieni w szeregu. |
|Moment |lekcji. | |N – sprawdza gotowość do lekcji, |
|organiza-cyjny |Zabawa ożywiająca „Zaczarowany berek z kozłowaniem |2min |przypomina przepisy dotyczące prawidłowego|
| |piłki”. Uczniowie po pobraniu piłek do | |kozłowania piłki, oraz błędu kroków |
| |koszykówki, poruszają się po sali kozłując piłkę. Osoba | |i podwójnego kozłowania. |
| |dotknięta przez „berka” zostaje zaczarowana, | |N – wyznacza berka, kontroluje |
| |przyjmuje postawę rozkroczną ze | |prawidłowość kozłowania piłki, koryguje |
| |wzniesionymi rękoma, trzymając piłkę nad głową. Pozostali| |błędy. |
| |uczestnicy mogą „ odczarować” | | |
| |poprzez wykonanie kozła między nogami „ zaczarowanego”. | | |
|Część główna |Ćwiczenia oswajające z piłką: |8 min |N – pokazuje i objaśnia ćwiczenia, |
|Zestaw ćwiczeń |W truchcie kozłowanie piłki PR, krążenia LR. | |kontroluje prawidłowe wykonanie ćwiczenia.|
|kształtują-cych |W truchcie kozłowanie piłki LR, krążenia PR. | | |
| |W truchcie kozłowanie piłki na zmianę PR, LR. | | |
| |W marszu krążenia piłki wokół bioder. | | |
| |W marszu podrzut piłki i chwyt nad głową. | | |
| |W miejscu podrzut piłki, przysiad – dotknięcie oburącz | | |
| |podłogi i chwyt piłki. | | |
| |Poruszanie się krokiem odstawno – dostawnym | | |
| |z jednoczesnym kozłowaniem piłki. | | |
| |Krok skrzyżny. | | |
| |Skip A, skip C. | | |
| |Kozłowanie piłki PR, LR wysokie, niskie, w klęku, | | |
| |w siadzie, w leżeniu. | | |
| |W rozkroku na ugiętych nogach, jedna ręka z przodu, druga| | |
| |z tyłu, opuszczamy piłkę, która odbija się | | |
| |od podłoża i zmiana rąk. | | |
| |J. w bez kozła. | | |
| |Doskonalenie techniki kozłowania. | | |
| |„ Wybij piłkę nogą”. Uczniowie w dwójkach, jeden z piłką.| | |
| |Na sygnał, kozłując uczeń stara się zasłonić piłkę | | |
| |przed przeciwnikiem, który nogą stara się ją wybić. Uczeń| | |
| |bez piłki ma cały czas ręce złączone z tyłu. Po trzech | | |
| |wybiciach następuje zmiana ról. | | |
| |„Król dryblingu”. Na sygnał N każdy uczeń kozłuje piłkę | | |
| |po całej sali. Zgodnie z przepisami| | |
| |koszykówki, stara się ją jak najdłużej utrzymać na | | |
| |boisku, | | |
| |a jednocześnie wybić innemu uczniowi. Uczeń, którego | |N – dobiera uczniów |
| |piłka została wybita, dotknęła ściany odpada z zabawy | |w dwójki, objaśnia zabawę, zwraca uwagę |
| |stając z boku kozłuje piłkę |30 min. |na prawidłowe kozłowanie piłki. |
| |w ...