Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
Data: 17.04.2015r.
Grupa wiekowa: 3-latki
Prowadząca: Patrycja Bałdys
Temat kompleksowy: „Praca pani krawcowej”
Temat dnia: „Guzikowe zabawy” – liczenie w zakresie od 3 do 6.
Zagadnienia programowe z podstawy programowej:
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od popranego.
Zagadnienia programowe z programu „nasze przedszkole” MAC EDUKACJA:
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika, str. 39
- liczenie palców, przedmiotów itp., str. 40
- używanie określeń: długi, krótki, str. 40
- układanie prostych kompozycji, str. 41
Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie od 3 do 6
- Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
Cele operacyjne
Dziecko:
- potrafi liczyć w zakresie od 3 do 6
- potrafi ułożyć proste kompozycje
- potrafi posługiwać się określeniami typu mniej, więcej, mało, dużo, krótki, długi
- potrafi wskazać różnice między dwoma ilustracjami
- potrafi uważnie słuchać krótkiego opowiadania
- potrafi bawić się wspólnie z rówieśnikami podczas zabawach ruchowych
Metoda: słowna, pokazowa, czynna
Formy: praca grupowa oraz indywidualna
Literatura:
Program edukacji przedszkolnej „Nasze Przedszkole” M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej, wyd. MAC EDUKACJA
Przebieg:
L.p.
Sytuacje edukacyjne
Aktywności
Środki dydaktyczne
1.
„Nawlekamy guziki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci biegają po sali. Na sygnał „Guziki!” dzieci stają w rzędzie, trzymając się za ręce – guziki nawlekają się na nitkę.
Na sygnał nauczyciela – „Guziki się rozsypały!” dzieci biegają ponownie.
Ruchowa
2.
„O niezwykłym guziku” – zabawa dydaktyczna. Wysłuchanie opowiadania n-la. Układanie prostych kompozycji.
Poznawcza
Matematyczna
Guziki, ilustracje
3.
„Guzik tu guzik tam” – zabawa muzyczno-ruchowa. Dzieci podają guzik w kole do wiersza. Gdy skończy się wiersz, to osoba mająca guzik wchodzi do środka koła i robi śmieszną minę lub wykonuje jakąś czynność.„Guzik tu, guzik tam guzik krąży tu i tamJak to miło i wesoło kiedy guzik krąży w koło.”
Ruchowa
Muzyczna
Guzik
4.
„Czego zabrakło przy koszuli?” – zabawa dydaktyczna.
- Oglądanie ilustracji i porównywanie ich (brakuje guzików).
- Porównywanie dwóch szeregów guzików – używanie zwrotów „mniej”, „więcej”, „dłuższy”, „krótszy”.
- Tworzymy guzikowy pociąg – Każde dziecko rzuca kostką, tyle ile wypadnie, tyle guzików dają na dywan – dokładanie guzików.
Poznawcza
Matematyczna
Dwie ilustracje, guziki, kostka
5.
„Koszula” – praca indywidualna. Dziecko rzuca kostką i przykleja na ilustrację koszuli tyle guzików, ile wyrzuciło oczek.
Poznawcza
Matematyczna
Karta pracy, kostka, kolorowe guziki z papieru, klej
„O niezwykłym guziku”
Opowiem wam historię o pewnym niezwykłym guziku. Mieszkał on w krainie, która nazywała się Guzikolandia. Wszystko w tej krainie przypominało guziki. Były tam guziki okrągłe, kwadratowe ...