Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Macedońska
Data publikacji
2015-05-13
Średnia ocena
5,00
Pobrań
695

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla ucznia słabowidzącego. Szkoła podstawowa, klasa 5.
 Pobierz (doc, 56,5 KB)

Komentarze

milena3334, 2017-01-23, ocena:

Super pomocna, dziękuję.

Podgląd treści

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY

UCZEŃ SŁABOWIDZACY

| | | | | |
|Michał B. |2001 |2 |V |2013/2014 |
| | | | | |
|Imię i nazwisko ucznia |rok urodzenia |etap edukacyjny |klasa |rok szkolny |
|Nazwa szkoły | |
|Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr X/XX/XX z dnia xx.xx.2013. |
|Rozpoznanie wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego |
|Uczeń słabowidzący |
|Rodzaj schorzenia: niedowidzenie |
|Zalecane pomoce optyczne: okulary |
|Inne zalecenia: powiększona czcionka |
|Deficyty w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych (analiza słuchowa, lateralizacja, orientacja przestrzenna) i inne: |
|znacząco obniżona pojemność w obrębie pamięci słuchowej bezpośredniej |
|zaburzona koordynacja wzrokowo-ruchowa |
|zaburzenia artykulacyjne – sygmatyzm właściwy oraz dorsalna artykulacja głosek szeregu szumiącego |
|Wyniki rozpoznania z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia |
|Mocne strony ucznia: |
|procesy myślenia logicznego i przyczynowo-skutkowego przebiegają normalnie |
|prawidłowa umiejętność budowania wypowiedzi ustnych |
|chłopiec chętnie współpracuje, potrafi się skupić na wykonywanej pracy |
| |
|Trudności: |
|Czytanie: wolniejsze czytanie, mniejsze zrozumienie czytanego tekstu, mylenie liter o podobnych kształtach, wyrazów o podobnej strukturze,|
|przestawianie liter. |
|Pisanie: przestawianie, mylenie, opuszczanie liter, błędy ortograficzne. |
|U ucznia występuje wolne tempo pracy podczas lekcji, obniżona sprawność motoryczna, pojawia się konieczność stosowania powiększonego i |
|wyraźnego druku. |
| |
|Zaburzenia emocjonalne: brak wiary we własne siły i możliwości, podwyższony poziom lęku szkolnego, obniżona samoocena. |
| |
|Przyczyny trudności: gorsze widzenie powoduje niedokładny obraz, zaburzenia orientacji przestrzennej. |
|Funkcjonowanie ucznia w grupie klasowej – chłopiec jest pierwszy rok w tej klasie, pozostaje nieco na uboczu, ale nie izoluje się od |
|rówieśników. |
|Rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniami |
|Cele edukacyjne: równoważne z celami wybranych programów nauczania. Wymagania edukacyjne muszą być dostosowane do możliwości ucznia. |
|Cele edukacyjne |
|Cele ogólne wynikające z realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego: |
|przyswojenie określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyk; |
|zdobycie umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów; |
|kształtowanie postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. |
|Umiejętności: |
|czytanie – umiejętność rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania |
|tekstów, w tym tekstów kultury, prowadząca do osiągnięcia własnych celów, rozwoju |
|osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa; |
|myślenie matematyczne – umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu |
|codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym; |
|umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych, zarówno |
|w mowie, jak i w piśmie; |
|umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno |
|-komunikacyjnymi; |
|umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji; |
|umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się; |
|umiejętność pracy zespołowej. |
| |
|Cele terapeutyczne: |
|usprawnianie percepcji wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-słuchowej; |
|kształtowanie orientacji przestrzennej; |
|doskonalenie sprawności grafomotorycznej i manualnej; |
|korekta wad i zaburzeń organizmu; |
|rozwijanie możliwości psychofizycznych; |
|kształtowanie realnej samooceny możliwości ucznia ...