Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Nauczyciel kontraktowy: mgr Dorota Łuszczak
Nauczany przedmiot: język angielski
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 21 w Łodzi
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r.
Opiekun stażu: mgr Małgorzata Gensler
§7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|1. |Uczestniczenie w pracach organów szkoły |Udział w pracach Rady Pedagogicznej. |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady |Lista obecności, zaświadczenia, certyfikaty|
| |związanych z realizacją jej podstawowych |Praca w zespole przedmiotów humanistycznych. |Pedagogicznej |uczestnictwa w spotkaniach, dzienniki |
| |funkcji i wynikających z nich zadań |Udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli. |Na bieżąco, wg harmonogramu | |
| | |Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. | | |
| | |Współpraca z nauczycielami, pedagogiem szkolnym i rodzicami. |Cały okres stażu | |
| | |Rzetelne wypełnianie dokumentacji szkolnej. | | |
| | |Pełnienie dyżurów podczas przerw lekcyjnych. | | |
|2. |Indywidualizacja nauczania: praca z uczniem |Prowadzenie dodatkowych zajęć języka angielskiego dla uczniów |Cały okres stażu |Dziennik zajęć pozalekcyjnych |
| |słabym |mających trudności z językiem | | |
| | |Otoczenie opieką uczniów z dysfunkcjami (dysleksja) | | |
|3. |Indywidualizacja nauczania: praca z uczniem |Zachęcenie uczniów do korespondencji z młodzieżą z krajów |Cały okres stażu |Dziennik zajęć pozalekcyjnych, adresy do |
| |zdolnym |anglojęzycznych udostępniając adresy. | |korespondencji |
| | |Kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem | | |
§ 7.1.2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie, lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|1. |Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie |Udział w konferencjach, warsztatach i szkoleniach w zależności od |Cały okres stażu |Świadectwa i zaświadczenia o ukończonych |
| |aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i |oferty edukacyjnej ośrodków doskonalenia zawodowego i wydawnictw | |kursach |
| |zewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli |językowych | | |
| | |Podjęcie kursu na egzaminatora z języka angielskiego | | |
|2. |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna |Hospitowanie zajęć, omówienie wyników hospitacji |Cały okres stażu |Wnioski z obserwacji, potwierdzenie |
| |stażu | | |opiekuna stażu |
|3. |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu |Opracowanie konspektów zajęć, konsultacja, analiza |Cały okres stażu |Konspekty zajęć, arkusze hospitacyjne |
|4. |Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu |Budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych np. testy, dodatkowe|Cały okres stażu |Materiały dydaktyczne |
| |pracy |ćwiczenia. | | |
|5. |Samodzielne studiowanie literatury |Analiza nowości wydawniczych |Cały okres stażu |Notatki własne |
| |pedagogicznej, wymiana doświadczeń |Poznawanie najnowszych opracowań dotyczących nauczania języka | | |
| | |angielskiego w szkole średniej | | |
| | |Studiowanie publikacji i portali internetowych dla nauczycieli | | |
|6. |Dokumentowanie własnych działań |Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, planów, scenariuszy zajęć |Cały okres stażu |Zaświadczenia, plany, scenariusze zajęć |
§ 7.1.3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu ...