Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji wychowania fizycznego
Temat: Aerobik – nauka układu tanecznego.
Klasa: II gimnazjum – dziewczęta
Liczba: 18 uczennic
Miejsce: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min
Przybory, przyrządy: magnetofon, płyty CD,
Prowadząca: Jolanta Błaczkowska
Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:
Wiadomości
Uczeń:
• zna nazewnictwo i sygnalizację podstawowych kroków
• zna ćwiczenia wzmacniające dolne partie ciała i ćwiczenia rozciągające
Umiejętności
Uczeń:
• umie wykonać i powtórzyć układ taneczny
• umie dostosować ruch do muzyki i płynnie łączyć poszczególne elementy układu
Postawy
Uczeń:
• dostrzega rolę muzyki przy wykonywaniu ćwiczeń
• przejawia potrzebę dbania o własny rozwój fizyczny
• dba o bezpieczeństwo wykonywanych ćwiczeń
Sprawność motoryczna
Uczeń:
• poprawia kondycję
• wzmacnia siłę mięśni
• rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
Metody
Naśladowcza-ścisła, zadaniowa
Formy
Frontalna i indywidualna
|Tok lekcji - rodzaje zadań |Czas |Opis ćwiczenia |Metoda |Uwagi |
| | | | |organizacyjne i metodyczne |
| | | | | |
|CZĘŚĆ I wstępna | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|1.Zorganizowanie grupy | | | | |
|i sprawdzenie |ok. |Zbiórka. Powitanie | |Ustawienie w dwuszeregu |
|gotowości do zajęć. |1min |Sprawdzenie obecności i stroju sportowego. | |xxxxxxxxxx |
| | | | |xxxxxxxxxx |
| | | | |N – nauczyciel |
| | | | | |
|2. Nastawienie uczniów do | |Podanie tematu i celów lekcji. | | |
|aktywnego |ok. |Zapoznanie z zadaniami i przebiegiem zajęć. | |Poinformowanie uczniów o możliwości |
|udziału w zajęciach. |1min | | |zdobycia oceny bdb za bezbłędne |
| | | | |wykonanie układu i ćwiczeń. |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Naśladowcza-ścisła | |
|3.Rozgrzewka, rozwój | |Rozgrzewka przy muzyce, | |Ustawienie w szachownice. |
|psychomotoryki, profilaktyka. | |podstawowe kroki aerobikowe, streching dolnych partii| |Nauczyciel zwraca uwagę na |
| |ok |ciała. | |przyjmowanie prawidłowej postawy |
| |5min | | |ciała podczas wykonywania ćwiczeń. |
| | | | | |
| | | | | |
|CZĘŚĆ II główna | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|1.Kształtowanie umiejętności, | | | | |
|doskonalenie sprawności. | | |Naśladowcza-ścisła, |Nauczyciel zwraca uwagę na |
| | | |zadaniowa |zachowanie bezpieczeństwa. |
| | |Nauka układu tanecznego zbudowanego z IV bloków | | |
| | |tanecznych. | | |
| |ok. 25min |Układ jest na prawą i lewą stronę. | |Nauczyciel zwraca uwagę na znajomość|
| | | | |nazewnictwa i symboliki kroków. |
| | |I BLOK- PN | | |
| | |1-4 2x chasse do przodu | | |
| | |5-8 2x step touch w tył | | |
| | |9-16 2x grapevine (podskok) | | |
| | |17-24 2x przeskok (ramiona) | | |
| | |25-32 2x obrót | | |
| | | | | |
| | |II BLOK- PN | |Nauczyciel zwraca uwagę na |
| | |1-8 4x chipi, chipi (przód-tył, tył-przód) | |prawidłowe |
| | |9-16 2x chasse-mambo tył | |wykonanie układu, poczucie rytmu, |
| | |17-24 2x chasse-mambo | |współpracę w grupie. |
| | |25-28 V-step | | |
| | |29-32 2x pajacyki | | |
| | | | | |
| | |III BLOK(LN) – I BLOK | | |
| | |IV BLOK (LN)-II BLOK | | |
|CZĘŚĆ III końcowa | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|1.Uspokojenie | | | | |
|organizmu | | | | |
| | | | |Nauczyciel zwraca uwagę na |
| | | | |prawidłowe wykonanie ćwiczeń, |
| | | |Naśladowcza-ścisła, |prawidłowe oddychanie i postawę |
| | | |zadaniowa |ciała. |
| | | | | |
| | |Ćwiczenia, wzmacniające, rozciągające i relaksujące. | | |
| |10min |Unoszenie zgiętych nóg w kolanach do przodu i do | | |
| | |boku- 2 serie po 8 powtórzeń, przysiady w rozkroku i | | |
| | |w małym rozkroku 2 serie po 8 powtórzeń. Ćwiczenia | | |
| | |rozciągające w siadzie. | | |
|2.Czynności | | | | |
|organizacyjno- | | | | |
|porządkowe | | | |xxxxxxxxxxx |
| | | | |xxxxxxxxxxx |
| | | | |N |
| | | | |Nauczyciel ocenia umiejętności |
| | | | |uczennic. |
| | |Zbiórka, omówienie i podsumowanie lekcji. | | |
| |3min ...