Dodaj publikację
Autor
Danuta Skrzypniak
Data publikacji
2015-05-21
Średnia ocena
5,00
Pobrań
808

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawdzian wiadomości o czasowniku - klasa IV.
 Pobierz (doc, 33,0 KB)

Podgląd treści


Sprawdzian - czasownik
Klasa IV
1. Uzupełnij;[2p.]
Czasownik odpowiada na pytania.....................,.................................... Oznacza........................................lub............................................................................
2. W podanym tekście podkreśl wszystkie czasowniki.[7p.]
Wyglądaliśmy fajnie!
Bawiliśmy się w ogrodzie i mama powiedziała, że zawoła nas na podwieczorek.
- No, więc - powiedziałem - ja jestem dzielny Joe i mam białego konia, a wy jesteście bandyci, ale na końcu ja zwyciężam.
Ale koledzy się nie zgodzili; z tym właśnie największy kłopot, że jak się człowiek bawi sam, to jest nudno, a jak są inni, to się ciągle sprzeczają.
SEMPĖ I GOSCINNY MIKOŁAJEK
3. Wypisz z tekstu 2 czasowniki w czasie teraźniejszym[1p.]
A)..................................
B)..................................
4.Określ liczbę, rodzaj, osobę i czas czasowników.[4p.]
idę -............................................................................................................
będę pracowała -.......................................................................................
napisały -..................................................................................................
Zrobili - .......................................................................................................
5. Utwórz bezokoliczniki od podanych czasowników [2p.]
mają -................................ spało - ................................
patrzyli - ............................. wziął - ...............................
6. Odmień przez osoby w czasie przeszłym i przyszłym złożonym czasownik czytać. [6p.]
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7. Odmień przez osoby w czasie teraźniejszym czasownik rozumieć. [3p.]
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Uzupełnij zdania poprawną formą czasownika. [2p.]
Nie ........................................... tego zadania. ROZUMIEĆ
Nauczyciel .......................................... do klasy. WEJŚĆ
Czy .on ............................................ już mnożyć? UMIEĆ
Uczeń ................................................ do biblioteki. PÓJŚĆ