Dodaj publikację
Autor
Rafał Baranowski
Data publikacji
2015-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentuję lekcję dla klas gimnazjum doskonalącą uderzenie piłki na bramkę.
 Pobierz (doc, 56,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT DLA KLASY III BC Z PIŁKI NOŻNEJ

Temat: Doskonalenie techniki uderzenia piłki prostym podbiciem.
Doskonalenie techniki podania i przyjęcia piłki wewnętrzną częścią
stopy.
Miejsce: boisko „ORLIK”
Czas trwania: 45 min.
Przybory: piłki nożne, znaczniki, słupki, drabinka koordynacyjna,
Ilość ćwiczących: 17
Data: 20.04,2010 r.
Zadania szczegółowe:
Wiadomości: uczeń zna zasady stosowania uderzenia prostym podbiciem
uczeń zna zasób ćwiczeń w celu opanowania techniki uderzenia
piłki
uczeń zna podstawowe przepisy gry w piłkę nożną
Umiejętności: uczeń umie uderzyć piłkę zatrzymaną oraz będącą w ruchu
prostym podbiciem
uczeń poprawia dokładność podań wewnętrzną częścią stopy
Motoryczność: uczeń kształtuje koordynację, zwinność, szybkość,
wytrzymałość ogólną, wzmacnia siłę mm. NN
Postawy: uczeń wykazuje chęć poprawy swoich umiejętności
uczeń dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących

|TOK LEKCYJNY | ZADANIA | UWAGI | |
| |SZCZEGÓŁOWE |ORGANIZACYJNO- |DOZO-WANIE |
| | |METODYCZNE | |
|Część wstępna. | | | |
|Moment organizacyjny. |Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji. |Uczniowie ustawiają się w szeregu. |3 min. |
|Zabawa ożywiająca |Zabawa: „10 podań z ręki”. Uczniowie podzieleni na dwa |N dzieli uczniów na drużyny, podaje zasady | |
| |zespoły. Drużyna posiadająca piłkę wykonuje podania |zabawy i kontroluje jej prawidłowy przebieg. | |
| |prostym podbiciem z ręki, drużyna przeciwna stara się | | |
|Część główna |wejść w posiadanie piłki. Za wykonanie 10 podań drużyna | | |
|„B” |otrzymuje punkt. | | |
| | | | |
| |U ustawieni w rzędzie wykonują ćwiczenia w ruchu na |N pokazuje i objaśnia ćwiczenia kształtujące, |10 min. |
|Ćw. kształtujące |drabince koordynacyjnej, następnie ćwiczenia |kontroluje prawidłowe wykonywanie. | |
| |kształtujące. | | |
| |1. Naprzemianstronne krążenia RR | | |
| |w przód i w tył. | | |
|Ćw. RR. |2. Obustronne krążenia RR w przód | | |
| |i w tył. | | |
| |3.Skip A, skip C. | | |
|Ćw. NN. | |N pokazuje i objaśnia ćwiczenia kształtujące, | |
| |4.W truchcie skłon T w przód |kontroluje prawidłowe wykonanie. | |
|Ćw. T w płaszczyźnie | | | |
|strzałkowej | | | |
|Ćw. RR i NN |5.Krok odstawno – dostawny. | | |
|Ćw. siłowe nóg |6.Podskoki LN, PN. | | |
| |7.Krok skrzyżny. | | |
|Ćw. T w płaszczyźnie | | | |
|czołowej | | | |
|Ćw. RR |8.Trucht tyłem z naprzemianstronnym krążeniem RR do przodu| | |
| |9.W miejscu w dwójkach chwyt stopy kolegi na wysokości | | |
|Ćw. równoważne |pasa, naciąganie mm.nóg. | | |
| |10.Leżenie tyłem, wyrzut piłki trzymanej oburącz w | | |
| |momencie przechodzenia do siadu prostego. | | |
|Ćw. mm.brzucha |11. Stanie rozkroczne skłon T w przód chwyt za kostki. | | |
| | | | |
| |U podzieleni na dwa zespoły, ustawieni w rzędach, pierwsi | | |
|Ćw. NN |z rzędu z piłką. |N dzieli klasę na dwa zespoły, objaśnia i | |
| |1.Na sygnał N startują pierwsi z rzędów, dobiegają do |pokazuje ćwiczenia. | |
| |słupka, okrążają go i podają do kolejnego z rzędu. |Kontroluje prawidłowe wykonanie ćwiczenia, | |
|Ćw. techniczne |Zwycięża rząd, który wcześniej ...