Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji
Data: 24.03.2010 Klasa: VI Liczba uczniów:..................
Temat jednostki lekcyjnej: Nazewnictwo potraw. Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu i mówieniu.
Cele ogólne:
Kształtowanie sprawności rozumienia ze słuchu w celu poznania nowej leksyki oraz redakcji dialogów.
Kształtowanie sprawności mówienia.
Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
Poziom podstawowy
na podstawie podanych informacji zamówić danie w restauracji (np. A: What would you like? B: Just a few vegetables and a little water for me, please.);
zrozumieć ogólnie dialog o przygotowaniu posiłku i odpowiedzieć na pytania;
na podstawie podanych informacji powiedzieć, co należy zrobić w różnych sytuacjach
Poziom ponadpodstawowy
zrozumieć szczegółowo dialog o przygotowaniu posiłku;
Kategorie gramatyczne:
określniki a little i a few;
różnice w znaczeniu i użyciu między czasem Present Simple i Present Continuous;
Kategoria semantyczna:
słownictwo związane z gotowaniem (np. boil, mix, chop, peel);
Forma organizacji zajęć: praca zbiorowa, praca indywidualna, praca w parach - dialogi.
Metody nauczania: podająca, treningowa.
Środki dydaktyczne: podręcznik Welcome friends 2, zeszyt, tablica, odtwarzacz CD.
Przebieg zajęć:
Faza wstępna:
Powitanie klasy i sprawdzenie obecności. Good morning class, Who is present and who is apsent?
Podane tematu lekcji i zapoznanie się z celami lekcji.
Faza realizacji:
Nauczyciel zapoznaje uczniów z nową leksyką: boil, mix, chop, peel.. Uczniowie wysluchuja słowa wypowiedziane przez lektora i powtarzają za nim.
Nauczyciel tłumaczy uczniom konstrukcje a few, a little. Uczniowie odczytuja przykładowy dialog: A: What would you like? B: Just a few vegetables and a little water for me, please. Uczniowie pracują w parach, układają dialogi na podstawie przykładu, jednak muszą użyć określonych nazw potraw. Uczniowie przedstawiają dialogi w parach. Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na poprawna wymowę.
Faza podsumowująca:
Uczniowie dwukrotnie wysłuchują tekst zawierający nowopoznana leksykę oraz odpowiadają na pytania dotyczące tekstu.
Nauczyciel tłumaczy uczniom różnice między czasami present simple i present simple continuous. Uczniowie znajdują w tekście zdania w czasie teraźniejszym ciągłym.
Zadanie pracy domowej: z poznanych słów ułóż przepis na ulubioną potrawę.
Pożegnanie z klasą
Goodbye class.
Goodbye teacher.