Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program zajęć wyrównawczych
z języka niemieckiego
Zespół Szkół im. Władysława Szafera
w Złotym Potoku.
Wykonała: Beata Wójcik
I. Charakterystyka ogólna programu.
Program przeznaczony jest dla uczniów Zespołu Szkół w Złotym Potoku, przeznaczony do realizacji na zajęciach wyrównawczych z języka niemieckiego. Jego założeniem jest wyrównanie braków edukacyjnych uczniów słabych. Jest to program podzielony na moduły. Każdy z modułów będzie realizowany na odrębnych zajęciach, przy czym istnieje możliwość modyfikacji programu w czasie jego realizacji, w przypadku, gdy uczniowie nie opanują w dostatecznym stopniu danego materiału i będą potrzebowali dodatkowych ćwiczeń.
Uczniowie zobowiązani będą do prowadzenia dodatkowych zeszytów, w których zapisywane będą poznawane reguły gramatyczne, słownictwo i zwroty oraz niektóre ćwiczenia. Nie przewiduje się specjalnych podręczników. W ich miejsce uczniowie otrzymują materiały przygotowane przez nauczyciela.
II. Cele programu:
1. Cele ogólne
- wyrównanie braków edukacyjnych uczniów klas pierwszych;
- poszerzenie znajomości języka niemieckiego zapewniającą sprawną komunikację językową na poziomie podstawowym;
2. Cele szczegółowe
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania;
- umiejętność zastosowania w komunikacji wyrażeń adekwatnych do sytuacji,
- rozszerzenie repertuaru funkcji językowych poprzez korzystanie z autentycznych materiałów,
- nauka wykorzystywania przez uczniów różnego rodzaju źródeł informacji (słowniki, multimedia),
- wdrażanie do samodzielności poprzez kształtowanie technik uczenia się,
- kształtowanie postaw otwartości, zrozumienia i tolerancji wobec innych poprzez poznanie kultury i realiów krajów niemieckojęzycznych.
III. Metody pracy z uczniem:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- praca grupach,
- odgrywanie ról i dialogów.
IV. Treści nauczania.
|Lp. |Temat zajęć |Cel zajęć |Oczekiwane osiągnięcia |
|1. |Alfabet niemiecki. Wymowa. |- przypomnienie zasad pisowni i wymowy w języku niemieckim; |- uczeń zna zasady pisowni i wymowy w języku niemieckim; |
| | |- ćwiczenie czytania tekstów; |- potrafi poprawnie przeczytać tekst w języku niemieckim; |
| | |- ćwiczenia fonetyczne obejmujące wymowę liter niemieckich; |- poprawnie powtarza usłyszane zdania, starając się zachować |
| | |-ćwiczenie intonacji i akcentu; |poprawny akcent i intonację; |
|2. |Czasowniki w języku niemieckim i ich |- przypomnienie typów czasowników w języku niemieckim; |- uczeń rozróżnia typy czasowników w języku niemieckim; |
| |odmiana |- odmiana regularna i nieregularna czasownika; |- potrafi prawidłowo odmienić czasownik regularny i |
| | |- miejsce czasownika w zdaniu; |najważniejsze czasowniki nieregularne; |
| | | |- potrafi wskazać czasownik w zdaniu; |
|3. |Czasownik „sein” i „haben” w zdaniu. |-utrwalenie odmiany czasowników „być” i „mieć”; |- uczeń zna odmianę czasowników „być’ i „mieć” |
| | |- zastosowanie tych czasowników w zdaniu; |- poprawnie stosuje obydwa czasowniki w zdaniu; |
| | | |- zna typowe zwroty z poznanymi czasownikami; |
|4. |Szyk prosty i przestawny zdania. |- omówienie i utrwalenie szyku prostego i przestawnego; |-uczeń potrafi napisać poprawne proste zdanie w szyku prosty i |
| | |- utrwalenie odmiany czasownika; |przestawnym; |
| | | |-prawidłowo dopasowuje orzeczenie do podmiotu; |
|5. |Typy ...