Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z wychowania fizycznego dla klasy I szkoły podstawowej
Temat: Mini piłka koszykowa – kształtowanie siły i koordynacji ruchowej.
Cel ogólny:
doskonalenie umiejętności kozłowania piłki,
rozwijanie umiejętności kozłowania piłki po prostej i slalomem,
kształtowanie siły i koordynacji ruchowej,
doskonalenie współpracy w zespołach.
Przebieg
Powitanie uczniów, sprawdzenie strojów.
Ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do realizacji zadań podczas zajęć
• trucht dookoła sali, potem w truchcie krążenie jednym ramieniem, potem drugim, następnie dwoma ramionami jednocześnie w przód, potem w tył;
• cwał bokiem, podskoki z nogi na nogę, podskoki na prawej, potem na lewej nodze;
• marsz z naprzemianstronnym krążeniem ramion, potem co trzy kroki skłon w przód;
• postawa – krążenie tułowia, skłony do nóg w rozkroku, potem do nóg złączonych;
• siad prosty, potem siad rozkroczny – skłony do nóg;
• klęk podparty – naprzemianstronne wymachy ramion w górę w skos, potem wymachy nóg;
• „klaśnij z tyłu – klaśnij przed sobą”: leżenie przodem, ramiona wyprostowane, przeniesione
w bok (mogą być uniesione nad podłogą); na komendę: Klaśnij przed sobą przeniesienie ramion w przód i trzykrotne klaśnięcie przed sobą, na komendę: Klaśnij z tyłu przeniesienie ramion w tył, trzykrotne klaskanie nad biodrami. Po każdorazowym klaskaniu przeniesienie ramion w bok;
• „rowerek”: leżenie tyłem – uniesienie ugiętych nóg i poruszanie nimi jak podczas jazdy
na rowerze;
• „ślimak”: leżenie przodem, na komendę: Ślimak, pokaż rogi uniesienie głowy i ugiętych ramion z jednoczesnym przyłożeniem palców wskazujących do głowy, na komendę Ślimak, schowaj rogi zgięcie palców wskazujących, Ślimak, odpocznij – powrót do leżenia przodem.
m. ścisła - naśladowcza, f. zbiorowa
Ćwiczenia oswajające z piłką:
w siadzie prostym kozłowanie piłki prawą, a następnie lewą ręką,
toczenie piłki po torze ósemki,
kozłowanie ze zmianą pozycji ciała(raz wysoki kozioł, raz niski),
w rozkroku na mocno ugiętych nogach, jedna ręka z przodu, druga z tyłu opuszczamy piłkę, szybko zmieniamy pozycję rąk i przechwytujemy piłkę.
m. programowego uczenia się i usprawnienia, f. indywidualna
Kozłowanie piłki
Uczniowie kozłują piłkę w miejscu (prawą, a następnie lewą ręką).
Uczniowie kozłują piłkę zmieniając przy tym rękę.
m. programowego uczenia się i usprawnienia, f. indywidualna
Podania i kozłowanie piłki
Uczniowie ustawiają się w rzędach. Przed każdym rzędem w odległości około 5 m stoją słupki.
Dwóch pierwszych zawodników z rzędu trzyma piłkę. Na sygnał nauczyciela pierwsze pary kozłują piłkę do słupka i z powrotem. Po wykonaniu zadania zawodnicy idą na koniec rzędu i przekazują piłkę kolejnemu zawodnikowi. Uczniowie po kolei wykonują ćwiczenie, które się kończy, gdy pierwsi zawodnicy staną znów na początku zespołów. M. ścisła – naśladowcza,
f. zespołowa
Slalom - podania i kozłowanie ...