Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2012 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2015 r.
WSTĘP
Konstrukcja planu jest adekwatna z wymaganiami niezbędnymi do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Określa to Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5).
Zadania do
realizacji
Formy realizacji zadań
Termin
Dowody
realizacji
§ 8 ust. 2 pkt 1.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela wraz z zmianami z dnia 6 grudnia 2007 r.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem z późniejszymi zmianami z dnia 14 listopada 2007 r.
Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
IX 2012r.
Cały okres stażu.
IX 2012r.
Znajomość procedury awansu zawodowego.
Notatki własne.
Plan rozwoju
Zawodowego.
Poznanie
i przeanalizowanie zasad funkcjonowania
i organizacji zadań szkoły.
Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły: Statutu, Programu Rozwoju Szkoły, regulaminów, Szkolnego Systemu Oceniania itp.
Cały okres stażu.
Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy, uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji.
1. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.
2. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.
3. Indywidualizacja nauczania: praca z uczniem zdolnym w ramach przygotowania do konkursów oraz uczniem mającym problemy edukacyjne w ramach godzin wyrównawczych.
4. Współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw anglojęzycznych w zakresie nowości wydawniczych (kursy, linki internetowe).
Okres stażu zgodnie z potrzebami szkoły oraz zainteresowaniami nauczyciela.
Cały okres stażu.
Okres stażu
Cały okres stażu.
Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego.
Dziennik lektur.
Udział uczniów w konkursach, obecność uczniów na zajęciach wyrównawczych
Potwierdzenie.
Wzbogacanie warsztatu pracy.
1. Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych do nauczania języka angielskiego jak i lekcji do dyspozycji wychowawcy oraz scenariuszy i obudowy dokumentacyjnej różnych przedsięwzięć szkolnych
2. Opieka nad pracownią języka angielskiego, wzbogacanie wyposażenia ...